در حالی پدر یکی از قربانیان اسیدپاشی اصفهان از رسیدگی نکردن کادر درمانی و پزشکان بیمارستان‌ به وضعیت دخترش انتقاد می‌کند که برادر سیما افشاری، قربانی اسیدپاشی شهر دهدشت از روند درمان و رسیدگی پزشکان بیمارستان فارابی ابراز رضایت می‌کند.

سلامت نیوز: در حالی پدر یکی از قربانیان اسیدپاشی اصفهان از رسیدگی نکردن کادر درمانی و پزشکان بیمارستان‌ به وضعیت دخترش انتقاد می‌کند که برادر سیما افشاری، قربانی اسیدپاشی شهر دهدشت از روند درمان و رسیدگی پزشکان بیمارستان فارابی ابراز رضایت می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، چند هفته بعد از خبر انتشار حادثه اسیدپاشی در شهر دهدشت، خبر رسید که چند حادثه مشابه در شهر اصفهان، به وقوع پیوسته و به گفته پلیس اصفهان، 4 زن قربانی اسید پاشی یک فرد دیوانه شده‌اند!

ناصر جورکش پدر سهیلا یکی از قربانیان اسیدپاشی اصفهان، در گفت‌وگو با آنا، از رسیدگی نکردن کادر درمانی و کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی بیمارستان تخصصی سوانح و سوختگی تهران انتقاد کرد و گفت: تاکنون از سوی مسئولان و مقامات وزارت بهداشت و نهادهای مسئول در این زمینه اقدامی برای حمایت و رسیدگی به وضعیت دخترم صورت نگرفته است.

این در حالی است که برادر سیما افشاری قربانی اسیدپاشی دهدشت که حالا در بیمارستان فارابی تهران در حال انجام عمل روی چشم های آسیب دیده اش است، به آنا گفت: خواهرم از 6 مهرماه سال جاری در بیمارستان فارابی و مطهری تهران بستری است و روز گذشته یک عمل پیوند بر روی چشم‌هایش انجام شده و بنا به گفته پزشکان باید منتظر جواب این عمل ماند.

داوود افشاری ادامه داد: خوشبختانه تاکنون عمل‌های صورت گرفته بر روی چشم‌های سیما نتیجه مطلوبی داشته است. هفته قبل نیز پوست سر سیما را برای پیوند به صورت برداشته‌اند و شنبه این هفته نیز پوست بدنش را پیوند زده اند و بر اساس نظر پزشک متخصص باید منتظر جواب پیوند بمانیم.

با این حال پدر سهیلا جورکش قربانی اسید پاشی اصفهان تاکید کرد: به گفته پزشکان، زمان طلایی برای رسیدگی به چشمهای سهیلا از دست رفته است و دیگر جای بازگشتی نیست. وضعیت روحی و روانی سهیلا به‌خاطر برداشتن پوست سر و تیغ زدن موهایش اصلا مناسب نیست زیرا از طرف بیمارستان خواستند که برای برداشتن پوست سر سهیلا برای پیوند به صورتش رضایت دهیم تا امروز موی سرش را تیغ بزنند و بخشی از پوست سرش را برای عمل جراحی بردارند.

پدر سهیلا که از مراقبت‌های پرستاری و عملیات پزشکان و همینطور کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی در بیمارستان گله‌مند است، گفت: به‌رغم اینکه این حادثه خیلی خاص و نیازمند توجه و رسیدگی لحظه به لحظه کادر درمانی بیمارستان است اما متاسفانه هیچ نظارتی بر اقدامات کادر بیمارستانی وجود ندارد.

جورکش اضافه کرد: متاسفانه کمتر به این موضوع توجه می شود که امنیت و آرامش زنان و دختران اصفهانی برهم خورده است و اگر به این پرونده و این اسیدپاشی‌ها در یک شهر مذهبی و سنتی رسیدگی نشود این حادثه به سراسر کشور کشیده خواهد شد.

در حالی که برادر سیما افشاری از روند درمان و میزان رسیدگی پزشکان بیمارستان فارابی تهران به خواهرش ابراز رضایت می‌کند و می‌گوید خواهرش پس از مراجعه به بیمارستان فارابی تهران توانسته بینایی خود را تاحدی بدست آورد اما امروز پدر سهیلا از عملکرد کادر پزشکی بیمارستان مطهری گلهمند است و اضافه می‌کند: با گذشت 10 الی 12 روز از بستری شدن در بیمارستان‌ مطهری تهران توجه چندانی به سهیلا صورت نگرفته است.

به گفته جورکش، پزشکان حاضر در بیمارستان  توجه لازم را به این مسئله ندارند و حتی نمی‌توانند به موقع با پزشکان تماس و ارتباط بگیرند زیرا پزشکان یا پاسخگو نیستند و یا خود را در دسترس بیمار و خانواده‌اش قرار نمی‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha