مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر اینکه باید سعی کنیم تا کتاب ارزش‌های نسبی خدمات سال 93 ضمانت اجرایی پیدا کند گفت: این کتاب برای بیمه‌ها بار مالی دارد و در واقع بیمه‌ها هستند که کتاب ارزش نسبی خدمات را اجرا می‌کنند.

سلامت نیوز: مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر اینکه باید سعی کنیم تا کتاب ارزش‌های نسبی خدمات سال 93 ضمانت اجرایی پیدا کند گفت: این کتاب برای بیمه‌ها بار مالی دارد و در واقع بیمه‌ها هستند که کتاب ارزش نسبی خدمات را اجرا می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حسین پور در همایش همسان سازی روشهای اجرایی کتاب ارزش‌های نسبی خدمات سال 93 در سازمان‌های بیمه‌گر پایه که هم اکنون در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است، با بیان اینکه سالیانه سال بود همه ما در معرض این سوال بودیم که چرا ارزش نسبی خدمات سلامت بازنگری نمی‌شود، گفت: 20 سال است که این خواسته همه دست اندرکاران سلامت بوده ولی هر بار به دلایلی محقق نمی‌شده است.

وی افزود: کتاب تعرفه‌ها اولین بار در سال 84 مورد بازنگری قرار گرفت اما اختلاف شدیدی میان انجمن‌های پزشکی، بیمه‌ها و نظام پزشکی وجود داشت. در سال 88 نیز مجددا این فرآیند کلید خورد اما به سرانجام نمی‌رسد و بسیاری از نیروهای تخصصی کتاب تعرفه را قبول نداشتند.

مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کار در چنین شرایطی کلید خورد و وزارت بهداشت با همکاری انجمن‌های پزشکی بازنگری در تعاریف را در دستور کارش قرار داد، گفت: بسیاری از کدهای خدمتی اصلاح شدند. به عنوان مثال گاهی پیش می‌آمد که برای یک خدمت پنج کد وجود داشت و بسیار دردسر آفرین شده بود.

حسین پور افزود: مبنای ارزشگذاری کتاب فعلی از سال 84 و 88 شکل گرفت ولی به آن صورت قابلیت اجرا نداشت. در حال حاضر حدود پنج سال است که تیمی در وزارت بهداشت مشغول امر بومی سازی تعرفه‌ خدمات است که هنوز هم این روند وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پس از انجام کارهای کارشناسی در نهایت وزارت بهداشت بسته تعرفه‌ای را به شورای عالی بیمه آماده و ارجاع کرد اما این بسته دارای پیوست نظرات سازمان‌های بیمه گر نبود، گفت: کار نسبتا خوبی انجام شده بود اما اگر قرار بود اجرا شود شرایط با اکنون متفاوت بود. به همین خاطر بنا شد تیم کارشناسی از و زارت بهداشت، بیمه‌ها و نظام پزشکی به صورت فشرده طی دو هفته بازنگری نهایی را انجام دهد. بالغ بر 21 جلسه 9 ساعته برگزار و متخصصان مختلف نظرات خود را اعلام کردند. خروجی این جلسات فنی و کارشناسانه مطلوب بود و کتاب حاضر نتیجه آن است.

وی با بیان اینکه قطعا کتاب ارزش نسبی خدمات با اشکالاتی نیز روبروست گفت: کتاب ارزش نسبی خدمات ویژگی‌های منحصر به فردی نیز دارد به عنوان مثال ضریب k در این کتاب یکسان شده است. علاوه بر این ادغام کدها و تعاریف جدید کار را راحت تر کرده است.

مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر اینکه باید سعی کنیم کتاب ارزشهای نسبی خدمات سال 93 ضمانت اجرایی پیدا کند، اظهار کرد: برای اجرایی شدن کتاب پیوست نظارتی نیز توسط دولت مصوب شده است. همچنین ستادهای کشوری و استانی با مشارکت همه ذینفعان فعال شده است تا اگر اشکالاتی وجود داشت در همین ستادها مطرح و برطرف شود.

حسین پور ادامه داد:‌ این کتاب برای بیمه‌ها بار مالی داشته البته وزیر رفاه اعلام کرده که این هزینه‌ها را پرداخت می‌کند. در واقع بیمه‌ها دارند کتاب ارزش نسبی خدمات را اجرا می‌کنند و منابع مالی آن را تامین کرده‌اند. به عنوان مثال تامین اجتماعی از آورده‌های خویش در این راستا سرمایه گذاری می‌کند.

وی تاکید کرد: باید همگی صیانت کنند تا کتاب اجرایی شود. امیدواریم مردم از ثمرات اجرای تعرفه‌ها بهره مند شده، زیر میزی کمتر شده و رضایت مندی در پی داشته باشد. همچنین امیدواریم اشکالاتی که وجود دارد تا دو سه ماه آینده برطرف شود تا بتوانیم اوایل بهمن ماه کتاب سال 94 را آماده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha