عضو هیات رئیسه قضایی و حقوقی مجلس گفت: یكی از دغدغه های دولت و مجلس این است كه طراحی یك برنامه مدون برای پركردن اوقات فراغت و اشتغال است تا بتوانیم پاسخگویی نیازهای جامعه باشیم.

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه قضایی و حقوقی مجلس گفت: یكی از دغدغه های دولت و مجلس این است كه طراحی یك برنامه مدون برای پركردن اوقات فراغت و اشتغال است تا بتوانیم پاسخگویی نیازهای جامعه باشیم.

به گزارش سلامت نیوز، دكتر حمید رضا طباطبایی، عضو هیات رئیسه قضایی و حقوقی مجلس در برنامه «ره آورد« گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت با بیان اینکه یكی از نیازهای جامعه و به خصوص جوانان به عنوان یكی از طبقات اجتماعی، پركردن اوقات فراغت، شاد زندگی كردن و شاد بودن است، گفت: این نیاز مسلم برای جامعه و جوانان است كه اگر به طور صحیح به این نیاز پاسخ داده و برآورد نشود قطعاً افراد به انحراف كشیده خواهند شد.
وی ادامه داد: اوقات زندگی در سه محور؛ كار، استراحت، خوب زیستن و شاد زندگی كردن است و در این زمنیه تمامی معصومین (ع) و بزرگان دین توصیه كرده اند و همه به تلاش، پویا بودن و شاد زندگی كردن اشاره كردند كه باعث موفقیت در تمامی امور زندگی خواهد شد. یكی از دغدغه های دولت و مجلس این است كه یك برنامه مدونی برای پركردن اوقات فراغت و اشتغال طراحی شود كه بتوانیم پاسخگویی مردم باشیم.
طباطبایی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر جوانان تحصیل كرده وآماده اشتغال هستند؛ ولی متاسفانه شغل مناسب برای آنها وجود ندارد. امیدواریم با تقویت اقتصاد داخلی بتوانیم جوابگوی مردم باشیم و منتظر برداشته شدن تحریم ها نباشیم كه لازمه این كار تحمل، برنامه ریزی و اجرا است.
وی در خصوص بحث مبارزه با مواد مخدر در کشور نیز بیان کرد: بحث مواد مخدر در كشور ما یك سابقه تاریخی مفصل دارد و در دوره های مختلف مبارزه با آن انجام شده است. به خصوص بعد از انقلاب اسلامی، مبارزه با عرضه و تقاضای مواد مخدر صورت گرفته است؛ ولی توفیق زیادی نداشتیم كه یكی از علت های آن نیز وضعیت جغرافیایی كشور و قرار گرفتن در نزدیكی بزرگترین تولید كننده تریاك (یعنی کشور افغانستان) است یا سودآور بودن تجارت كثیف و آلوده، همه این عوامل نگران كننده است که اگر آگاهی اجتماعی و زمینه های مبارزه با مواد مخدر وجود نداشته باشد، وضعیت نامناسبی خواهیم داشت. یكی از عوامل و اموری كه می تواند جلوی اعتیاد نوجوانان و جوانان را بگیرد، پركردن اوقات فراغت به طور صحیح است. البته باید برای پاسخگویی به نیازها و هیجانات نیاز به اوقات فراغت ، تفریح ، كار ، سرگرمی سالم داریم.
عضو هیات رئیسه قضایی و حقوقی مجلس در پایان اظهاکرد: الگوی مناسبی را باید برای فراغت جوانان برنامه ریزی كنیم . ورزش ، موسیقی، فیلم، تئاتر و نمایش خوب و تفریحات سالم را برای آن ها در نظر بگیریم. اگر سلیقه­ای برنامه ریزی كنیم، قطعا نمی توانیم پاسخگو باشیم. آموزش و پرورش، وزارت علوم در مدارس، دانشگاه ها و ارگان های آموزشی می بایست دارای تفریحات سالم باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha