مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ضمن اعلام این خبر که تا پایان امسال به شرایطی خواهیم رسید که پرداخت از جیب بازنشستگان در بیمارستانهای دولتی به صفر برسد، افزود: موظف هستیم وضعیت مستمری‌بگیران را ارتقا دهیم.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ضمن اعلام این خبر که تا پایان امسال به شرایطی خواهیم رسید که پرداخت از جیب بازنشستگان در بیمارستانهای دولتی به صفر برسد، افزود: موظف هستیم وضعیت مستمری‌بگیران را ارتقا دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سیدتقی نوربخش بعد از ظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از بازنشستگان برگزیده با بیان اینکه استراتژی و راهبرد رفاه اجتماعی و اولویت‌بخشیدن به این مقوله مهم از برنامه‌های دولت تدبیر و امید است، گفت: نظام سلامت از مهمترین ارکان رفاه اجتماعی در تمام کشورهاست.

وی افزود: در کمتر از یک سال رئیس جمهور به وعده‌های خود درباره نظام سلامت عمل کرد و بیش از 10 هزار میلیارد تومان به این حوزه تخصیص داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اوضاع امروز سلامت با یک سال گذشته قابل مقایسه نیست، اظهار کرد: پرداخت از جیب مردم در سال گذشته به 50 درصد می‌رسید در حالی که این آمار امروز به حدود 10 درصد رسیده است. براین اساس از آبان‌ماه فرانشیز در مراکز درمانی شهری شش درصد و برای مراکز روستایی به سه درصد رسید.

نوربخش افزود: همچنین هزینه‌های فلاکت‌بار سلامت که قبلا هفت درصد بود، اکنون به حدود دو درصد رسیده است. امیدواریم مطابق فرمایش رهبری به جایی برسیم که بیمار دغدغه‌ای جز رنج بیماری نداشته باشد. البته هنوز راه درازی در پیش داریم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به پوشش 39 میلیون و 500 هزار نفر در تامین اجتماعی گفت: اصول بیمه‌ای می‌گوید زمانی که فرد اشتغال دارد باید حق بیمه بپردازد و بعد از بازنشستگی خدمات بهره‌مند شود. ما علی‌رغم تمام مضیقه‌هایی که وجود داشت با کسری پنج هزار میلیارد تومانی روبه‌رو بودیم اما سعی کردیم وضعیت را بهبود ببخشیم. این در حالی است که 56 درصد مستمری‌بگیران ما حداقل دستمزدبگیرند، اما با وجود همه چالشها از ابتدای امسال حقوق مستمری‌ بگیران را تا 25 درصد افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در بخش درمان نیز از منابع بیمه شدگان اجتماعی استفاده می‌کنیم، گفت: در سال جاری به شرایطی خواهیم رسید که پرداخت از جیب بازنشستگان در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی به صفر برسد.

نوربخش افزود: وظیفه ما این است که وضعیت مستمری‌بگیران را ارتقا دهیم. راهبرد دولت یازدهم نیز همانطور که دکتر روحانی دیروز در جلسه شورای عالی رفاه مطرح کرد، ارتقای وضعیت مستمری‌بگیران است. سعی می‌کنیم با برنامه‌ریزی صحیح روز به روز در این حیطه موفق‌تر باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha