مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: از 15 آبان ماه سال جاری سهم فرانشیز بیمه شدگان این سازمان در مناطق شهری به 6 درصد و روستایی به 3 درصد کاهش می یابد. این سهم سال قبل برای تمام بیمه شدگان شهری و روستایی برابر با 10 درصد بوده است.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: از 15 آبان ماه سال جاری سهم فرانشیز بیمه شدگان این سازمان در مناطق شهری به 6 درصد و روستایی به 3 درصد کاهش می یابد. این سهم سال قبل برای تمام بیمه شدگان شهری و روستایی برابر با 10 درصد بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمدتقی نوربخش در مراسم تجلیل از بازنشستگان برگزیده ملی که در محل وزارت کار برگزار شد، افزود: خوشبختانه دولت حجت الاسلام والمسلمین روحانی توانست به وعده های خود در جهت بهبود و ارتقا سلامت مردم عمل کند.

وی اظهار داشت: هزینه های خانمانسوز که قرار بوده طی برنامه های چهارم و پنجم به کمتر از یک درصد برسد و در دولت دهم برابر با 7 درصد بوده، با تلاش های صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید اکنون به 2 درصد رسیده است.

اصطلاح هزینه های خانمانسوز را کارشناسان حوزه سلامت برای آن دسته از افرادی که براثر پرداخت هزینه های سنگین درمان، دچار شرایط اقتصادی خانمانسوز می شوند، اطلاق می کنند. در حال حاضر بخشی از افراد جامعه در این وضعیت قرار دارند و پرداخت هزینه های سنگین درمان بیماریهای سخت و صعب العلاج، در شرایط عادی برای آنها ممکن نیست و مجبورند با فروش وسایل زندگی و...، هزینه های درمان را تامین کنند.

نوربخش با اشاره به خانواده 39.5 میلیون نفری تامین اجتماعی، گفت: هم اکنون 4.5 میلیون مستمری بگیر اصلی این سازمان هستند.

وی با بیان آنکه در دولت یازدهم تسهیلات بودجه ای به دو برابر افزایش یافته، گفت: این تسهیلات بودجه ای از اوایل آبان توسط بانک رفاه به کارگران ارایه می شود.

وی همچنین از برقراری تورهای زیارتی و سیاحتی برای بازنشستگان خبر داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پایان گفت: بازنشستگان آینده جامعه هستند و بهبود وضعیت سالمندان و بازنشستگان می تواند امید را در میان نیروهای تولیدی جامعه افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha