سازمان نظام پرستاری اصفهان با صدور بیانیه ای، نادیده انگاشتن بیش از 80 درصد از کارکنان نظام سلامت و به خصوص پرستاران که در خط مقدم خدمت رسانی به جامعه هستند را موجب زیر سوال رفتن موفقیت هر طرحی از جمله طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد.

سلامت نیوز: سازمان نظام پرستاری اصفهان با صدور بیانیه ای، نادیده انگاشتن بیش از 80 درصد از کارکنان نظام سلامت و به خصوص پرستاران که در خط مقدم خدمت رسانی به جامعه هستند را موجب زیر سوال رفتن موفقیت هر طرحی از جمله طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد.

به  گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، متن کامل بیانیه به این شرح است:

سلامتی از حقوق اساسی انسان ها و محور توسعه پایدار است و حاکمیت بایستی خدمات سلامتی را به طور عادلانه بین آحاد جامعه توزیع نماید. اخیرا دولت تدبیر و امید مقوله سلامتی جامعه را جزء اولویت های اصلی سیاست های کلان خود اعلام نموده است و گام های مهمی در جهت کاهش سهم مردم از هزینه های خدمات بهداشتی و درمانی و توزیع عادلانه خدمات در طرح تحول نظام سلامت برداشته است.

هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان ضمن حمایت از رویکرد دولت محترم در این زمینه، نگرانی خود را از نحوه پیاده شدن این طرح و نیز اعلام تعرفه های جدید خدمات پزشکی اعلام نموده و ذکر نکات ذیل را لازم می داند.

1.  جهت گیری کلی نظام سلامت، درمان محور و پزشک محور بوده و باعث عدم توجه به مقوله پیشگیری و در نتیجه افزایش شیوع و بروز بیماری های مختلف در جامعه شده است.

2.     پیاده سازی طرح تحول نظام سلامت به شکل فعلی نه تنها باعث اتلاف منابع مادی و انسانی کشور می شود بلکه به توزیع عادلانه خدمات سلامتی نیز منجر نمی شود و باعث ایجاد پدیده تقاضای القایی در نظام سلامت شده است.

3.     نادیده انگاشتن بیش از 80% کارکنان نظام سلامت و به خصوص پرستاران که در خط مقدم خدمت رسانی به جامعه هستند موفقیت هر طرحی و از جمله طرح تحول نظام سلامت را زیر سوال می برد.

4.     اختصاص منابع مالی هنگفت از محل یارانه ها جهت پیاده سازی تعرفه های جدید خدمات پزشکی و از طرف دیگر عدم اجرای قانون هفت سال بر زمین مانده ی تعرفه های خدمات پرستاری جای سوال دارد و نه تنها باعث عمیق تر شدن شکاف طبقاتی بین کارکنان نظام سلامت می شود،  بلکه خدمت رسانی به جامعه را نیز مختل می نماید.

سازمان نظام پرستاری اصفهان ضمن دعوت جامعه پرستاری به خویشتن داری و پیمودن راه های قانونی، عدم توجه مسئولین ذیربط به خواسته های مشروع و قانونی جامعه پرستاری را خطرناک دانسته و مسئولیت عواقب احتمالی آن را به عهده نمی گیرد.

پایان خبر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha