دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵
کد خبر: 124384

مداوای صورت پسربچه اهل تربت حیدریه توسط پزشکان بزرگترین آرزوی زندگی محمد ۱۰ ساله است.

تنها آرزوی این پسربچه مداوای صورتش است

سلامت نیوز : سایت تابان تربت نوشت: محمد فرخی کودک 10 ساله بیمار تربت حیدریه مداوای صورتش را توسط پزشکان بزرگترین آرزوی زندگیش دانست.

مدت ها بود چهره پسری معصوم و دوست داشتنی که نیمی از صورتش دچار آسیب شده دربرخی مکانهای عمومی تربت حیدریه از جمله نماز جمعه و راهپیمایی ها ذهنم را به خود مشغول کرده بود تا علت اصلی این اتفاق را از خانواده اش جویا شوم.
وقتی پیگیر ماجرای بیماری محمد فرخی کودک ۱۰ ساله شدم به خانه وی رفته و علت آسیب دیدن صورتش که حاصل ازدواج فامیلی خانواده وی بود را از پدرش جویا شدم.
در ملاقاتی که با پدر محمد در خانه وی در طبقه دوم ساختمانی در خیابان باهنر شهر تربت حیدریه گذاشتم محمد با شوق زیاد به استقبالم آمد.
علیرغم تصورات قبلی و انتظاری که از برخورد او با خودم داشتم ، محمد پسری بسیار اجتماعی و باهوش بود.
محمد در بهمن ماه ۱۳۸۳ درخانواده ای متدین در تربت حیدریه به دنیا آمده که فرزند آخر خانواده و دارای دوبرادر و یک خواهر دیگر بود.
وقتی با محمد در حال صحبت شدم به من گفت بزرگترین آرزوی زندگیم مداوی صورتم است چرا که دوستان و آشنایان با ترحم به من نگاه می کنند.
کودک ۱۰ ساله بیمارتربت حیدریه افزود: در مدرسه همه دانش آموزان هوای من را دارند ولی متاسفانه پدر و مادرها با مشاهده من احساس دلسوزی می کنند که این امر مرا آزار می دهد.
محمد ادامه داد: درسالهای اول و دوم مدرسه دوستان زیادی داشتم اما اکنون بیشتر دوستانم از من فاصله گرفته اند که علت اصلی آن رفتار پدر و مادرها ی آنها است.
مرتضی فرخی پدر کودک بیمار در خصوص بیماری فرزندش گفت: محمد فرزند آخر خانواده است، وقتی به دنیا آمد متوجه این ناهنجاری ژنتیکی و مادرزادی او شدیم.
وی اظهار داشت: زمانی که محمد ۱۵ روزه بود برای درمانش اقدام کردیم و به پزشکان متخصص و بیمارستان های مختلفی درشهر مشهد مراجعه و آزمایشات مختلفی نیز بر روی وی انجام شد.
فرخی اظهار کرد: زمانیکه محمد یکساله شد، اولین عمل جراحی روی صورت او در مشهد انجام گرفت که بخشی از توده زیر گونه سمت چپ او برداشته شد.
وی ادامه داد: بعد از پایان دو سالگی ورم صورتش بیشتر شد که یکی از پزشکان متخصص محمد او را به بیمارستان حضرت فاطمه (س) تهران معرفی کرد که در نهایت بعد از تشکیل کمیسیون های مختلف پزشکی و آزمایشات گوناگون، پزشک وی گفت کاری از تیم پزشکان متخصص ایرانی ساخته نیست و باید توسط پزشکی خارج از کشور مداوا شود.
فرخی تاکید کرد: درمان محمد را از زمان تولد او به طور جدی پیگیری کرده تا اینکه در مهر ماه امسال، توسط یکی از پزشکان ایرانی زیبایی پوست مقیم فرانسه که به ایران آمده بود آشنا شدم و پرونده فرزندم بار دیگرمورد بررسی بیشتر قرار گرفت.
پدر محمد گفت: این پزشک ایرانی مقیم فرانسه بعد از بررسی پرونده فرزندم اعلام کرد که عمل جراحی محمد بسیار سنگین و ریسک بالایی دارد و احتمال بروز عوارض جانبی بعد از عمل زیاد است.
وی بیان کرد: بعد از مشورت گرفتن با پزشکان ایرانی آنها گفتند عمل فرزند شما درخارج کشور هزینه بالایی دارد که به توصیه این پزشکان قرار شد در دی ماه امسال، محمد بار دیگر در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران ، توسط جراحان متخصص کشور عمل شود.
فرخی با بیان اینکه هزینه عمل محمد حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: انسان با امید زنده است و من و مادرش برای بهبودی کامل محمد امیدواریم و تمام زندگیمان را برای درمانش هزینه می کنیم.
وی که کارمند شرکت نفت است، گفت: علیرغم وجود ناهنجاری ها در سمت چپ صورت محمد، او پسری به لحاظ تحصیلی بسیار قوی و کاملا اجتماعی است و در تمام راهپیمایی ها و حتی نماز جمعه شرکت می کند که امیدوارم فرزندم توسط پزشکان عمل شوند تا از این بیماری نجات پیدا کند.
وی، ابراز امیدواری کرد که عمل آخر فرزندش به خوبی انجام شود و از دیگر پزشکان متخصص نیز خواست در این امر فرزندش را یاری کنند.
در تمام حضوردر خانه محمد وی در کنار پدر نشسته بود و حتی از عکس گرفتن از وی و صحبت درباره بیماری اش واکنش نشان نداد.
روحیه محمد و خانواده اش بسیار بالا بود اما وی هنوز کودک است و در دوران خودش زندگی می کند، اگر پا به سن بگذارد چالش های زندگی برایش بیشتر نمایان می شود.
با بالا رفتن سن محمد و ورود به اجتماع بزرگتر جدا از مدرسه، مسلما روحیه خود را خواهد باخت و قطعا نخواهد توانست با این چهره در اجتماع حضور پیدا کند چراکه نگاه های سنگین و ترحم آمیز مردم او را آزار می دهد که امیدوارم خیرین و پزشکان به کمک محمد و خانواده او بیایند.

 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha