سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12439

تحقیقات جدید نشان می دهد که عصاره دانه انگور از تشکیل و پیشرفت پلاکهای مغزی در بیماران مبتلا به آلزایمر جلوگیری می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیکال نیوز تودی ، محققان معتقدند که توقف در ایجاد و افزایش پلاکهای مغزی در بیماران مبتلا به آلزایمر از پیشرفت بیماری و تشدید اختلالات شناختی جلوگیری می کند.

بنابر همین گزارش ، تشکیل پلاکهای مذکوردرعملکرد طبیعی مغز اختلال ایجاد کرده و موجب مشکلات حافظه، فکری و حتی رفتاری در بیماران مبتلا به آلزایمر می شود.

محققان دریافته اند که عصاره دانه انگور سرشار از پلی فنولیک می باشد که آنتی اکسیدانی مفید برای سلامت بدن ومغز می باشد. البته لازم به ذکر است که این ماده به میزان کم در چای، شکلات و برخی از میوه ها و سبزیجات نیز وجود دارد.

محققان برای بررسی تاثیر این ماده، عصاره دانه انگور را به مدت پنج ماه به طور مرتب و به اندازه مقداری که انسان در طول روز می تواند مصرف کند به موشها دادند .

نتیجه اینکه نه تنها از تشکیل پلاکهای جدید جلوگیری شد بلکه مشکلات شناختی ناشی از پلاکهای موجود نیز به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافت.

از آنجایی که استفاده از دانه انگور و حتی آب انگور تاکنون عوارضی بر سلامت انسانها نداشته متخصصان توصیه می کنند که افراد انگور را با هسته مصرف کنند و در غیر این صورت حتی آب انگور نیز تا حد زیادی می تواند خاصیت درمانی و سالم سازی را بر بدن داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha