رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران گفت: تا هنگامی‌که بیمارستان‌های کشور به تزریق منابع مالی دولتی وابسته باشند، تحولی در زمینه ارتقای تجهیز بیمارستان‌ها مشاهده نخواهد شد.

سلامت نیوز: رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران گفت: تا هنگامی‌که بیمارستان‌های کشور به تزریق منابع مالی دولتی وابسته باشند، تحولی در زمینه ارتقای تجهیز بیمارستان‌ها مشاهده نخواهد شد.

«علی امیرسوادکوهی» در گفت‌گو با ایلنا گفت: در حال حاضر بیمارستان‌های کشور به دلیل وابستگی به تزریق منابع مالی دولتی تنها به فکر حفظ وضع موجود و تامین هزینه‌های جاری بیمارستان همچون حقوق و دستمزد کارکنان هستند.

وی بر خصوصی‌سازی‌ سازمان‌های بیمه‌ای به معنای واقعی تاکید کرد و ادامه داد: در صورتی در تجهیز بیمارستان‌ها موفق خواهیم شد که شرکت‌ها و سازمان‌های بیمه‌ای کشور از حمایت‌های دولتی بی‌نیاز باشند.

امیرسوادکوهی افزود: بیمارستان‌های کشور به ۵۵ درصد از بیماران بیمه‌ پایه (تامین اجتماعی)، ۲۵ درصد بیمه خدمات درمانی و ۲۰ درصد دیگر نیز بیمه‌های خویش فرما خدمات درمانی ارائه می‌دهند و به‌ دلیل نداشتن درآمدهای مستقل جهت تامین بخشی از هزینه‌های خود به بودجه‌های دولتی وابسته‌اند.

وی تصریح کرد: این وابستگی بیمارستان‌ها به حمایت‌های دولتی به اندازه‌ای است که حتی باید برایشان ردیف بودجه‌ای نیز تعریف شود.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی به همراه دیگر شرکت‌های بیمه‌ای یک سازمان انتصابی دولتی هستند و در صورتی‌که این سیستم‌ها خصوصی بودند و درآمد پزشکان و بیمارستان نیز به‌‌ روز می‌شد، شاهد ‌حرکت رو به جلو خواهیم بود.

امیرسوادکوهی با مهم خواندن طرح تحول نظام سلامت در کشور اظهار داشت: اجرای موفقیت‌آمیز این طرح به همکاری تمامی وزارتخانه‌ها در کشور نیازمند است و کل مملکت برای اجرای آن باید بسیج شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha