وزارت بهداشت از كسانی كه قصد عزیمت به عتبات عالیات را دارند، خواست، به دلیل شیوع بیماری وبا در عراق باید كاملا‌ً مراقب باشند و اصول بهداشتی پیشگیرانه را رعایت كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، سیدمحسن زهرایی رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های منطقه از آب و مواد غذایی معاونت سلامت با بیان این مطلب افزود: در سال گذشته نیز بیماری وبا در عراق شیوع پیدا كرده بود ولی به دلیل این كه این بیماری در شمال عراق شیوع داشت، زائران ایرانی در مسیر تردد شهرهای شمالی عراق قرار نداشتند و بنابراین موردی هم از ابتلا به بیماری وبا در هموطنان مشاهده نشد.
زهرایی با اشاره به این كه امسال در مناطقی از مسیر تردد زائران ایرانی بیماری وبا گزارش شده است، به كسانی كه قصد عزیمت به عتبات عالیات را دارند، تأكید كرد حتماً در قالب كاروانهای سازمان حج و زیارت كه آموزشهای پیشگیرانه و نظارت بهداشتی در آنها صورت می‌گیرد، به این كشور سفر كنند.
وی خاطرنشان كرد: هموطنان تا زمانی كه شرایط پایدار بهداشتی در شهرهای زیارتی عراق برقرار نشده است باید دقت لازم در مصرف آب و مواد غذایی به عمل آورند.
به گفته زهرایی استفاده از آب بطری برای نوشیدن، عدم مصرف سبزیجات و سالاد و استفاده از غذاهای پخته شده و میوه‌های پوست‌دار در طی سفر برای زائران ضروری است.
وی همچنین توصیه كرد كه زائران از شنا كردن و استحمام در آبهای سطحی، جویبارها و بركه‌ها خودداری كنند.
گفتنی است، وزارت بهداشت، با دقت و جدیت تمام موضوع شیوع بیماری وبا در كشورهای همسایه و به خصوص عراق را پیگیری می‌كند و اطلاع‌رسانی لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.
زهرایی ضمن تقدیر از رسانه‌ها به جهت اطلاع‌رسانی مناسب از آنان خواست كه همچنان در ارائه آموزشهای پیشگیرانه این وزارتخانه را یاری دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha