رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه مشاوره های قبل از طلاق باعث کاهش 50 درصدی آمار طلاق در برخی از استانها شده است، گفت: بزودی در تمامی استانهای کشور مراکز مشاوره قبل از طلاق راه اندازی می شود.

سلامت نیوز: رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه مشاوره های قبل از طلاق باعث کاهش 50 درصدی آمار طلاق در برخی از استانها شده است، گفت: بزودی در تمامی استانهای کشور مراکز مشاوره قبل از طلاق راه اندازی می شود.

مجید رضا زاده در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر 1200 مرکز مشاوره دولتی و غیر دولتی در سراسر کشور فعال است که در 120 مرکز مشاوره فقط روشهای پیشگیری از طلاق و سازش در زندگی به زوجین مشاوره داده می شود.

وی با اشاره به اینکه مشاوره قبل از طلاق اجباری است ، گفت: تمامی زوجینی که قصد طلاق دارند باید به مراکز مشاوره مراجعه کنند و تحقیقی که در این زمینه انجام شده نشان می دهد که در چند استان کشور میزان طلاق با مراجعه به این مراکز تا 50 درصد کاهش پیدا کرده است .

به گفته رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی ، برهمین اساس قصد داریم تعداد مراکز مشاوره قبل از طلاق را در تمامی استانهای کشور گسترش دهیم تا در این صورت بتوانیم از افزایش آمار طلاق جلوگیری کنیم .

وی گفت: براساس تفاهم نامه ای که در گذشته با قوه قضاییه منعقد شده نسبت به راه اندازی مراکز مشاوره در استانهای مختلف بویژه در شهرهای بزرگ و آسیب خیز اقدام خواهیم کرد.

رضازاده همچنین به طرح غربالگری اضطراب در میان کودکان اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح در میان کودکان 5 تا 6 ساله در 15 استان کشور اجرایی می شود که در مرحله اول اجرای آن آزمایشی است و در مرحله بعد طرح غربالگری اضطراب به صورت گسترده در تمامی استانها به اجرا در می آید.

وی گفت: این طرح توسط روانشناسان و درمانگران متخصص اجرایی می شود و پس از شناسایی ، اضطراب کودکان با استفاده از مشاوره و نظر متخصصیان درمان خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha