رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: قوانینی که از سال‌ها پیش در مورد مناسب‌سازی معابر برای معلولان و نابینایان کلانشهرها، در مجلس به تصویب رسیده، هرگز اجرایی نشده و گوش شنوا و چشم بینایی برای آنها وجود ندارد.

مسیرهای تردد معلولان به جوی آب می‌رسد!

سلامت نیوز:  رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: قوانینی که از سال‌ها پیش در مورد مناسب‌سازی معابر برای معلولان و نابینایان کلانشهرها، در مجلس به تصویب رسیده، هرگز اجرایی نشده و گوش شنوا و چشم بینایی برای آنها وجود ندارد.

رحمت‌اله حافظی در گفت‌وگو با آنا، افزود: به طور معمول قوانینی که از سوی مجلس وضع می‌شود باید به وسیله دستگاه‌های مختلف مانند وزارت کشور، بهزیستی، کمیته امداد و شهرداری اجرایی شود.

وی با اعلام اینکه شهرداری تهران از نهادهایی است که مصوبات مربوط به مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان را زیرپاگذاشته است، تاکید کرد: با اینکه اقداماتی برای کمک به معلولان مانند نگهداری از آنان در خانه‌هایشان از سوی شهرداری صورت گرفته و قابل تقدیر است اما این اقدامات بخش ناچیزی از قوانینی است که برای بهبود زندگی این بخش از جامعه به تصویب نمایندگان مجلس رسیده است.

حافظی یادآور شد: هنوز فضاهای شهری در کشور ما این خصوصیت را ندارند که معلولی به تنهایی بتواند در آن عبور و مرور کند. به عنوان مثال مسیری که برای تردد معلول در نظر گرفته شده در قسمت‌هایی ناگهان، به پست برق یا حتی جوی آب می‌رسد که این نشان می‌دهد اقداماتی که شهرداری جهت مناسب‌سازی معابر برای معلولان انجام داده، فقط در حد رفع تکلیف بوده و اعتقاد قلبی برای حل این مشکل وجود نداشته است.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: قانون در این باره تصویب شده اما اجرایی نشده است. بر همین اساس شورای شهر تذکراتی به شهرداری داده اما مسئولان شهرداری توجهی به این تذکرات نمی‌کنند، چرا که عده‌ای از اعضای شورا با این جریان همراه شده‌اند و اعتقادی به اصلاح امور ندارند و تصور می‌کنند وضعیت موجود ایده‌آل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha