اسید پاشی در اصفهان در حالی ادامه دارد که از دو ماه پیش در شبکه های اجتماعی پیامکی با مضمون جلوگیری از بدحجابی تـنـهـا راه نـجـات زایـنـده رود از خـشـک شـدن است، گوشی به گوشی در بین جوانان اصفهانی دست به دست می چرخید.

سلامت نیوز: اسید پاشی در اصفهان در حالی ادامه دارد که از دو ماه پیش در شبکه های اجتماعی پیامکی با مضمون جلوگیری از بدحجابی تـنـهـا راه نـجـات زایـنـده رود از خـشـک شـدن است، گوشی به گوشی در بین جوانان اصفهانی دست به دست می چرخید.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه نصف جهان در شماره خود نوشت: اسیدپاشی به زنان اصفهانی سوژه مطبوعات سراسری

اسیدپاشی به زنان اصفهانی سوژه مطبوعات محلی استان اصفهان و کشوری بود که به آن پرداختند.

این روزنامه نوشت: پاشیده شدن اسید به سر و صورت یک زن جوان در شامگاه چهارشنبه هفته گذشته و انعکاس آن روز پنجشنبه در خبرگزاری ایسنا باعث شـد تـا روزنامه های پایتخت هم دیروز به صورت گسترده ای به این موضوع بپردازند.

علاقه روزنامه های سراسری از آنجا نشأت می گیرد که گفتـه مـی شود این اولین اسیدپاشی در ماه گذشته نبوده و موارد مشابه دیگری هم در اصفهان مشاهده شده است.

دیــروز روزنامه هفـت صبح تیتر اول خودش را بـه همین ماجرا اختصاص داد و ضمن اینکه نوشت پلیس اصفهان هنوز ارتباط میان اسیدپاشی های اخیر را تأیید نکرده است، از پیامک تکان دهنده ای سخن به میان آورد که اگر محتوای انتشار یافـته آن صحت داشته باشد، سرنخ خوبی برای پلیس قلمداد می شود.

اسیدپاشی در اصفهان در حالی ادامه دارد که از دو ماه پیش در شبکه های اجتماعی پیامکی با مضمون جلوگیری از بدحجابی تنهـا راه نجات زاینده رود از خشک شدن است، گوشی به گوشی در بین جوانان اصفهانی دست به دست می چرخید.

منبع ارسال این پیامک دلهره آور اعلام کرده بود گروهی که هدفشان نجات شهر از بی حجابی و کفر است بر خود واجب می دانند تا به مـبـارزه بـا بدحجابی و جلوگیری از خشکسالی بپردازند.

گزارش دیروز روزنامه شرق و گفتگوی ایـن روزنامه بـا یکی از قربانیان اخیر اسیدپاشی، حکایت از عدم ارتباط میان بدحجابی و پاشیدن اسید داشت.

روزنامه آرمان هم ضمن پی گرفتن دیدگاه روزنامه شرق، به نقل از یکی از کسبه های خیابان توحید که آخرین اسیدپاشی در آنجا اتفاق افتاد نوشت: زن جوان حدود 27 ساله بود و حجاب مناسبی داشت.

وی ادامه می دهد: این چندمین باری است که در هفته های اخیر در خصـوص اسیدپاشی بـه زنـان جـوان در اصفهـان شنیده شده است.

بحث تعداد کسانی که در روزهای اخیر مورد اسیدپاشی قرار گرفته اند از جمله مواردی است کـه مطبوعات سراسری آن را بسیار مورد توجه قرار دادند.

در این رابطه روزنامه شهروند به فضای حاکم بر شهـر اصفهان (البته از نگاه این روزنامه) اشاره کرد و نوشت: بـا گذشت سه روز از حادثه اسیدپاشی در اصفهان در حالی که فرماندار اصفهان از توضیح جزئیات بیشتر حادثه به علت خام بودن خبر خودداری کـرد.

مـردم اصفهان بـا انتشار اخبار و شایعات ضد و نقیضی کـه در محافل اجتماعی رد و بدل مـی شـود به شدت نگران هستند.

تعدادی از شهروندان اصفهانی از ایجاد فضای رعب و وحشت در این شهر به علت اسیدپاشی بــه صورت زنان جوان خبر می دهند.

شنیده ها حاکی از آن است کـه در هفته های اخیر، حداقــل شش زن جوان قربانی اسیدپاشی تنهـا در بیمارستان فیض اصفهان بستری شده اند.' این در حالی است که همین روزنامه در ابتدای گزارش خود نوشت که 'شایعه ها حاکی از اسیدپاشی به هشت زن است.'

روزنامه اعتماد نوشت که پلیس در تعقیب عامل اسیدپـاشی به زنان در اصفهان است و شهروند نشر اخباری مبنی بر چندین مورد اسیدپاشی در طول چند هفتـه اخیـر را آمار هولناکی خواند که به اعتقاد این روزنامه روند رو به رشد این جنایت را نشان می دهد.

همه اینها بیانگر آن است که فعلاً در میان انبوه اخبار ریز و درشتی که قابلیت انتشار در روزنامه های سراسری را دارد، ماجرای اسیدپاشی به صورت زنان در اصفهان در تیررس خبری آنها قرار گرفته و بعید است به این راحتی از کنار این سوژه خبری داغ بگذرند.

**روزنامه نسل فردا

روزنامه نسل فردا نیز در شماره روز 27مهر با تیتر واکنش مسئولان به جریانی مشکوک نوشت: سرنخ های جدید از اسید پاشی به زنان.

در بخشی از گزارش این روزنامه آمده است: سردار حسین اشتری، جانشین فرمانده ناجا، در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایپاد در جمع خبرنگاران درباره آخرین خبرها از جزییات اسیدپاشی به بانوان در اصفهان اظهار کرد: تاکنون چهار مورد اسیدپاشی داشتیم که با توجه به اطلاعات اولیه، به سرنخ هایی رسیدیم که امیدواریم با تلاش پلیس، این افراد زودتر دستگیر شوند.

در همین زمینه معاون سیاسی،امنیتی استانداراصفهان در خصوص پرونده شوم اسید پاشی های اخیرگفت: پیگیری ها به شدت ادامه دارد.

رسول یاحی افزود: اقدامات امنیتی که برای مقابله و دستگیری عاملان این جنایات انجام شده ، قابل رسانه ای شدن نیست، اما شهروندان استان اصفهان بدانند که مسئولان استانی، همه توان و انرژی خود را برای رسیدن به نتیجه نهایی به کار گرفته اند.

خبر اسیدپاشی به چهار زن در اصفهان که از روز پنجشنبه رسانه ای شده و از سوی جانشین فرمانده ناجا نیز مورد تایید قرار گرفته است، باعث ایجاد نگرانی هایی درمیان مردم اصفهان شده است. این در حالی است که مسئولان سیاسی، امنیتی استان اطمینان داده اند که موضوع را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهندکرد.

**روزنامه زاینده رود

زاینده رود نیز در شماره روز 27 مهر به موضوع اسیدپاشی به زنان اصفهانی پردخت و تیترزد: اسیدپاشی؛ ترس این روزهای زنان اصفهانی.

این روزنامه نوشت: جانشین فرمانده ناجا در واکنش به اسیدپاشیهای اخیر در اصفهان از پیگیری ویژه این موضوع از سوی پلیس خبر داد.

سردار حسین اشتری در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایپاد در جمع خبرنگاران درباره آخرین خبرها از جزییات اسیدپاشی به بانوان در اصفهان اظهار کرد: تاکنون چهار مورد اسیدپاشی داشتیم که با توجه به اطلاعات اولیه به سرنخ هایی رسیدیم که امیدواریم با تلاش پلیس این افراد زودتر دستگیر شوند.

اشتری درباره اینکه گفته می شود برخی از این افراد بی حجاب بوده یا مباحث اینچنینی به ایسنا، گفت: افرادی که مورد هدف قرار گرفتند از قشر خاصی نبودند و این موضوع در دست بررسی است.

همچنین به گزارش فارس اطلاع رسانی درباره اسیدپاشیها روی صورت زنان و دختران اصفهانی از چندین روز قبل در شبکه های مجازی آغاز شد و پنجشنبه هفته گذشته جانشین فرمانده نیروی انتظامی و فرماندار اصفهان نیز آن را تأیید کردند اما برای تأیید زنجیرهای بودن یا اهداف خاص این افراد را به آینده موکول کردند.

سایر روزنامه های استان نیز به این موضوع پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha