متاسفانه مسئولان پس از ناتوانی در پاسخ به استدلال های محکم دانشجویان سیاست سکوت پیشه گرفته اند و نه تنها اقدام ناصواب خود را تصحیح ننموده اند، بلکه زمزمه هایی مبنی بر جایگزین نمودن گام به گام دانشجویان بین الملل به جای دانشجویان سراسری به گوش میرسد. ما دانشجویان ضمن اعتراض به روند موجود هشدار میدهیم درصورت پروراندن چنین خیال خامی در برابر آن ساکت نخواهیم بود و تا آخرین مرحله از پای نخواهیم نشست.

سلامت نیوز: متاسفانه مسئولان پس از ناتوانی در پاسخ به استدلال های محکم دانشجویان سیاست سکوت پیشه گرفته اند و نه تنها اقدام ناصواب خود را تصحیح ننموده اند، بلکه زمزمه هایی مبنی بر جایگزین نمودن گام به گام دانشجویان بین الملل به جای دانشجویان سراسری به گوش میرسد. ما دانشجویان ضمن اعتراض به روند موجود هشدار میدهیم درصورت پروراندن چنین خیال خامی در برابر آن ساکت نخواهیم بود و تا آخرین مرحله از پای نخواهیم نشست.

به گزارش سلامت نیوز، هیجدهمین سمینار دانشجویان داروسازی در تبریز پایان یافت. 862 مقاله به دبیرخانه سمینار امسال ارسال گردیده بود که 348 مقاله از این بین پذیرفته شده و به رقابت پرداختند که در پایان دانشکده های داروسازی تبریز، کرمانشاه ، کرمان حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

در این سمینار مسائل صنفی دانشجویان داروسازی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در پایان بیانیه دانشجویان داروسازی سراسر کشور قرائت گردید. افزودن دوره های آموزشی پس از دکترای حرفه ای، ایجاد حق مشاوره دارویی، ایجاد طرفیت های شغلی جدید برای داروسازان از مهمترین محور های این بیانیه بود.

دانشجویان همچنین اعتراض خود نسبت به افزایش غیرکارشناسانه ظرفیت دانشگاه ها و تاسیس واحد های بین الملل و پذیرش دانشجوی پولی – که آن را در تضاد با اصل شایسته سالاری و عدالت می دانند - ابراز داشتند. اظهار نگرانی از بحران سلامت غذایی و هشدار در برابر سکوت و مسامحه مسئولین وزارت بهداشت از دیگر موارد مطرح شده در این بیانیه بود.


متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
بسمه تعالی
   ما دانشجویان داروسازی سراسر کشور به بهانه هجدهمین سمینار دانشجویان داروسازی کشور، بار دیگر گرد هم آمدیم تا ضمن اعلام همبستگی علمی و یکدلی در جهت ارتقا سلامت جامعه و شان و منزلت رشته ی داروسازی، برخی از دغدغه ها و دیدگاه های خود را اعلام داریم:


1-دغدغه اصلی ما دانشجویان همواره ارتقاء سطح سلامت جامعه و ارائه هرچه بیشتر و بهتر خدمت به بیماران بوده است. نیل به این اهداف مستلزم بازنگری در برنامه آموزشی داروسازی و ایجاد دوره های آموزشی اعم از بالینی و صنعت پس از پایان دوره دکتری عمومی است.


2- در راستای ارتقاء سلامت جامعه و پررنگ تر نمودن نقش داروساز در چرخه ی درمان لازم است با الگو برداری ازکشورهای موفق در حوزه ی سلامت، حق مشاوره ی دارویی جدا از حق فنی تعریف گردد و جهت جلوگیری از فشار مالی به مردم، تحت پوشش بیمه ها قرار گیرد.


3- سالهاست از ایجاد ظرفیت های شغلی جدید برای داروسازان سخن به میان آمده است ولی در عرصه ی عمل شاهد این مدعا نبوده ایم. به طور مثال سالهاست از پذیرش داروساز در بیماریتان و صنعت صحبت شده است اما دستورالعمل اجرایی و ردیف بودجه ی قابل ملاحظه ای در این زمینه اختصاص نیافته است. افزایش غیرکارشناسانه ی دانشگاه های سراسری ، تاسیس دانشکده های جدید بدون داشتن حداقل ها و صدور مجوزهای جدید برای تاسیس دانشکده های داروسازی در دانشگاه های آزاد مزید بر این علت شده است و در صورت تداوم روند کنونی طی چند سال آینده با بحران شغلی داروسازان مواجه خواهیم شد.


4- وجود شعب بین الملل (پولی) که در تضاد آشکار با اصل عدالت و شایسته سالاری است همواره از نگرانی های دانشجویان بوده است. متاسفانه مسئولان پس از ناتوانی در پاسخ به استدلال های محکم دانشجویان سیاست سکوت پیشه گرفته اند و نه تنها اقدام ناصواب خود را تصحیح ننموده اند، بلکه زمزمه هایی مبنی بر جایگزین نمودن گام به گام دانشجویان بین الملل به جای دانشجویان سراسری به گوش میرسد. ما دانشجویان ضمن اعتراض به روند موجود هشدار میدهیم درصورت پروراندن چنین خیال خامی در برابر آن ساکت نخواهیم بود و تا آخرین مرحله از پای نخواهیم نشست.


5- ما دانشجویان داروسازی به عنوان افرادی که دغدغه سلامت جامعه را داریم ضمن ابراز نگرانی از بحران های روزافزون غذایی نظیر کاربرد روغن پالم ، خمیر مرغ آلوده ، خمیر برنج و ... در صنایع غذایی که سلامت جامعه را تهدید میکنند، از مسئولین محترم وزارت بهداشت و رئیس محترم سازمان غذا و دارو تقاضای رسیدگی مجدانه به این مقوله را داریم. سکوت یا مسامحه مسئولین با هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست و مسئولیت عواقب آن برعهده ی ایشان خواهد بود.


6- نزدیک به دو سال است که دانشجویان داروسازی سراسر کشور در راستای حل مشکلات و مسائل خود درخواست ایجاد تشکلی تحت عنوان انجمن دانشجویان داروسازی سراسر کشور نموده اند. متاسفانه علی رغم تلاش گسترده ی دانشجویان به علت عدم همراهی مسئولان، توفیقی در این زمینه حاصل نشده است. حضور دانشجویان در عرصه ی فعالیت های صنفی باعث تضمین سلامت جامعه و پیشرفت رشته ی داروسازی خواهد شد. از مسئولان تقاضا داریم حمایت های خود را از ما دریغ ننموده و توجه بیشتری به این امر معطوف سازند.


در پایان ما دانشجویان داروسازی سراسر کشور دست در دست هم تمامی تلاش خود را معطوف به ارتقا سلامت جامعه و پاسداری از کیان رشته ی داروسازی به کار خواهیم بست و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم نمود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    دانشجویان عزیز !چرا اعتراض خود را صحیح اعلام نمی کنید؟امسال به واسطه متمرکز کردن دانشگاههای بین الملل ، رتبه های برتر کشور بالاجبار در این دانشگاهها پذیرفته شده اند و باید سالی 18 ملیون تومان پول بپردازند!!!مشکل اینجاست.چرا رتبه برتر کشور باید اینگونه نابود گردد؟