مدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان غذا و دارو، از همکاری وزارت بهداشت و نیروی انتظامی در برخورد با کالاهای سلامت محور قاچاق و دارونماها خبر داد.

سلامت نیوز: مدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان غذا و دارو، از همکاری وزارت بهداشت و نیروی انتظامی در برخورد با کالاهای سلامت محور قاچاق و دارونماها خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سازمان غذا و دارو(ایفدونا)، دکتر جلال غفارزاده در کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور با همکاری سازمان غذا و دارو و نیروی انتظامی، گفت: به دنبال توافقاتی که بین وزیر بهداشت با فرمانده نیروی انتظامی کشور مبنی بر مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور ناسالم به خصوص دارو و دارونما که تهدید کننده سلامت جامعه هستند این کارگاه آموزشی برگزار شد تا همکاری و تعاملات بیشتری بین سازمان غذا و دارو و نیروی انتظامی صورت گیرد.

وی گفت: در مرحله اول این توافق یک ارتباط آموزشی بین حوزه تخصصی سلزمان غذا و دارو و نیروی انتظامی در راستای مبارزه با اقلام قاچاق سلامت محور برگزار شده و هدف از برگزاری آشنایی با وظایف یکدیگر و همکاریهای موثر در این زمینه است.

غفارزاده افزود: همایش کشوری در رابطه با این موضوع نیز در آبان ماه و با حضور سازمان غذا و دارو، نیروی انتظامی، قضات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار خواهد شد.

در ادامه این کارگاه سرهنگ طالبیان جانشین پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: بر اساس هماهنگی هایی که انجام شده بود نیروی انتظامی به عنوان همگام سازی سایر ارگان ها به نوعی یک آموزش همگانی برای کارکنان دولت در راستای وظایفی که داریم آموزشی را در راستای اقدامات پیشگیرانه انجام خواهیم داد.

وی گفت: در این موضوع یکی از سازمان ها، سازمان غذا و دارو می باشد که این جلسه برای آشنایی با وظایف هر دوطرف است و مهمترین محوریت این کارگاه تعامل طرفین برای پیشگیری از گسترش پدیده قاچاق دارو می باشد.

سرهنگ طالبیان در مورد تاثیر گذاری این طرح گفت: تاثیر گذاری این طرح در پیشگیری از جرائم می باشد که قاچاق و به خصوص قاچاق دارو بسیار گسترده می باشد که مربوط به سلامت جامعه نیز می باشد که باید با جدیت بیشتری با آن مبارزه شود.

جانشین پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این طرح به صورت دوره ای ابتدا در تهران و در مراحل بعد و به صورت منطقه ای در استانها برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha