مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت با تایید اینکه اجساد یافت شده در گور دسته جمعی عراق ایرانی هستند، گفت:‌احتمال کشته شدن این افراد توسط داعش منتفی است.

سلامت نیوز: مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت با تایید اینکه اجساد یافت شده در گور دسته جمعی عراق ایرانی هستند، گفت:‌احتمال کشته شدن این افراد توسط داعش منتفی است.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت با تایید اینکه اجساد یافت شده در گور دسته جمعی عراق ایرانی هستند، گفت: ‌هر چند اجساد نسبتا سالم ماندند و کارت شناساییشان سالم است اما بررسی‌ها نشان داده که تاریخ این اتفاق به ۸ سال گذشته بر می‌گردد.

محسن نظافتی در گفت‌و‌گو با ایلنا با بیان اینکه این تاریخ فوت این اجساد یافت شده قطعا به ۸ سال گذشته بر می‌گردد، احتمال کشته شدن این افراد توسط داعش را رد کرد.

وی ادامه داد: ‌ تاریخ این اتفاق به زمانی بر می‌گردد که حکومت صدام به تازگی سقوط کرده بود و مردم به صورت خودش از مرزهای ایران به عراق می‌رفتند.

نظافتی درباره جدید بودن کارت‌های شناسایی این اجساد تاکید کرد: ‌اینکه کارت شناسایی تازه و سالم مانده به معنای ان نیست که تاریخ صدور آن جدید است بلکه کارت‌ها پرسی بودند و سالم مانده‌اند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تا کنون هیچ کمبودی در آمار تعداد زائران ایرانی به عراق در قالب کاروان و سفرهای انفرادی نداشته‌ایم، ‌ گفت: ‌ تنها نام ۵ نفر از زائران ایرانی در برگشت ثبت نشده است که آن هم به این دلیل بوده که به دلیل حمل مواد مخدر دستگیر شده بودند.

وی تاکید کرد: از سال گذشته تا به امروز اسامی تمام زائرانی که به صورت انفرادی از مرزهای ایران به سمت عراق رفته‌اند را ثبت کرده‌ایم و تنها در یک مورد نام زائران ثبت نشد که آن هم به اربعین سال گذشته بر می‌گردد که به دلیل هجوم مردم به مرز‌ها در برگشت از عراق امکان ثبت اسامی وجود نداشت.

نظافتی با بیان اینکه هنوز جزییات محدودیت‌ها اعزام زائران به عراق در ایام محرم نهایی نشده است، گفت: قطعا پس از برگزاری جلسات نهایی با مسئولان وزارت کشور و امور خارجه جزییات را اعلام می‌کنیم.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت در پایان به مردم توصیه کرد:  از زائران تقاضا داریم از سفر به عراق به صورت انفرادی و خانوادگی بپرهیزند و در قالب کاروان عازم عراق شوند. قطعا کاروان‌های ایرانی از مزایای بیمه، ‌ درمان و اسکورت بهره‌مند می‌شوند چنانکه روز گذشته شاهد ۵ انفجار در عراق بودیم که خوشبختانه هیچ کدام از مجروحین و کشته شده‌ها از زائران ایرانی نبودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    0 0
    همگی باید دست بدست هم بدیم و داعش جانی را از بین ببریم کرد و ترک و...فرقی نمیکنه کسی با ناامنی موافق نیست.کی گفته اینا مسلمانند اینها یک مشت جنایتکارند که فقط از کشتن لذت میبرند و هیچ هدفی ندارند