سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 124480

یک متخصص طب اورژانس کمبود نیروی انسانی بویژه کمبود پرستار را مهم‌ترین مشکل در بخش اورژانس بیمارستان‌ها دانست و افزود: کمبود تجهیزات پزشکی و فضای فیزیکی نامناسب از دیگر مشکلات اورژانس‌ها بویژه در بیمارستان‌های دولتی است.

سلامت نیوز: یک متخصص طب اورژانس کمبود نیروی انسانی بویژه کمبود پرستار را مهم‌ترین مشکل در بخش اورژانس بیمارستان‌ها دانست و افزود: کمبود تجهیزات پزشکی و فضای فیزیکی نامناسب از دیگر مشکلات اورژانس‌ها بویژه در بیمارستان‌های دولتی است.

دکتر داوود فارسی در گفت‌وگو با ایسنا، به اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان‌های دولتی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح اورژانس بیمارستان‌های دولتی شلوغ شده و بیماران بدحال مدت زیادی از تخت‌های اورژانس را اشغال می‌کنند.

وی با بیان اینکه ورودی بیماران به اورژانس در سال‌های اخیر افزایش یافته است، اظهار کرد: به عنوان مثال در بیمارستان امام خمینی (ره) هر ساله 15 تا 20 درصد افزایش مراجعه داشته‌ایم و از ابتدای سال 93 تاکنون مراجعات به این بیمارستان نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

فارسی ورود متخصصان طب اورژانس به مراکز درمانی را جهت ارائه خدمات بهتر بویژه برای بیماران بدحال ضروری دانست و افزود: حضور یک متخصص طب اورژانس بویژه درباره مصدومان تصادفی باعث پاسخگویی بهتر و رضایتمندی بیشتر بیماران می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزایش حقوق متخصصان طب اورژانس در ماه‌های اخیر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: باید به سختی کار پرستارانی که در اورژانس مشغول به فعالیتند، توجه شود چرا که جزو زحمت کش‌ترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند.

این متخصص طب اورژانس با تاکید بر این مطلب که یک متخصص باید اصول اخلاقی را در درمان بیمار رعایت کند، گفت: تعهد نسبت به انجام مسئولیت‌های حرفه‌ای، پایبندی به اصول اخلاقی و حفظ حریم خصوصی بیماران بسیار مهم است و باید توسط این متخصصان رعایت شود.

وی در پایان از عدم مشارکت تلویزیون در آموزش مباحث پزشکی و اورژانس انتقاد کرد و افزود: رسانه‌های تصویری تاثیر بسزایی در تغییر باورها و نگرش مردم دارند، بنابراین از صدا و سیما در فرهنگ‌سازی و آموزش مسائل اورژانس به مردم انتظارات بیشتری داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha