مدیر كل بیمه های سلامت وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بار مالی كتاب ارزش گذاری خدمات نسبی بر عهده بیمه هاست، گفت: تلاش همه همكارانم در نظام سلامت این است كه از تعرفه های ابلاغی صیانت کنند تا خدای ناكرده پرداخت های غیرمتعارف از مردم صورت نگیرد.

سلامت نیوز: مدیر كل بیمه های سلامت وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بار مالی كتاب ارزش گذاری خدمات نسبی بر عهده بیمه هاست، گفت: تلاش همه همكارانم در نظام سلامت این است كه از تعرفه های ابلاغی صیانت کنند تا خدای ناكرده پرداخت های غیرمتعارف از مردم صورت نگیرد.

به گزارش سلامت نیوز، رضا حسین پور، مدیر كل بیمه های سلامت وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعی در برنامه «ره آورد» گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت با بیان اینکه در سال های گذشته آرزوی متولیان نظام سلامت این بود كه تمامی خدمات پزشکی بازنگری شود، افزود: در نهایت ارزش های جدید خدمات پزشکی اعلام و ابلاغ شود؛ ولی به دلایل مختلف این كار اجرایی نشده بود. این بار فرآیند تا انتها رسید و پس از تصویب شورای عالی بیمه و تصویب نهایی هیئت وزیران ابلاغ شد و در مرحله اجرا قرار داریم.
وی ادامه داد: اختلاف ها از آنجا بود كه كتاب باید با حفظ بار مالی جدید ارزش گذاری می شود؛ كه در این صورت ارائه كنندگان خدمت آن را نمی پذیرفتند، اتفاقی كه در سال 88 رخ داد یا بار مالی در دولت، وزارت بهداشت، نهاد ها، بیمه ها یا بر مردم ایجاد می كرد كه در این صورت دولت و بیمه ها زیر بار آن نمی رفتند.
حسین پور، امسال عزم جدی بر این بود كه این بازنگری حتماً انجام شود، چون طرح بزرگ نظام سلامت در حال انجام است كه اگر این بازنگری هم به این طرح پیوست نمی شد، شاید این طرح با شكست مواجه می شد. بنابراین هم دولت محترم عزم جدی داشت كه منابع را تامین كند و هم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با جدیت وارد این كار شد.
وی خوشبختانه توافق همگان بر این بود كه بار مالی جدید بر مردم تحمیل نشود و مردم مبلغ جدیدی را پرداخت نكنند. بنابراین دولت مصوب كرد كه پرداختی مردم به اندازه سال قبل باشد، و ما به تفاوتی كه ایجاد شده با مكانیزم بیمه ای، مقرر شد سازمان بیمه گر پرداخت كند؛ که یك بخشی از هزینه ها از محل اعتبارات وزارت بهداشت و بخش دیگر از سازمان تامین اجتماعی تامین می شود تا اجرای این طرح با افزایش پرداختی مردم تلخ نشود.
مدیر كل بیمه های سلامت وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعی در پایان اظهارکرد: بار مالی كتاب ارزش گذاری خدمات نسبی بر عهده بیمه ها است و  آن ها نیز پذیرفتند و بنابراین برای مردم مشكلی ایجاد نخواهد کرد. تلاش همه همكاران در نظام سلامت این باشد كه از تعرفه های ابلاغی صیانت شود و خدای ناكرده پرداخت های غیر متعارف از مردم صورت نگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha