برنامه جدید سازمان غذا و دارو، استفاده از نشانگرهای رنگی است که صنایع غذایی کشور موظف هستند بر روی محصولات خود داشته باشند.

سلامت نیوز: برنامه جدید سازمان غذا و دارو، استفاده از نشانگرهای رنگی است که صنایع غذایی کشور موظف هستند بر روی محصولات خود داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مهندس اعظم فولادی مقدم دبیر کمیته علمی غنی سازی مواد خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، گفت: برنامه جدید سازمان غذا و دارو استفاده از نشانگرهای رنگی است که از 6 ماه بعد از ابلاغ این دستورالعمل صنعت غذایی کشور موظف است یا جدول حقایق تغذیه بر روی محصولات خود داشته باشد یا اینکه در صفحه اصلی فرآورده غذایی جایی که کاملا قابل رویت باشد از نشانگرهای رنگی برای میزان سدیم، قند، اسیدهای چرب اشباع، اسیدهای چرب ترانس و چربی کل فرآورده استفاده کنند.

وی تصریح كرد: برای فرآورده های غذایی نشانگرهایی با سه رنگ سبز و نارنجی و قرمز در نظر گرفته شده كه اگر رنگ قرمز در این محصولات درج شده باشد یعنی بیشتر از حد مجاز است و رنگ نارنجی به معنای در محدوده بالا است ولی هنوز به حد نهایی خطر نرسیده و در صورتی كه رنگ سبز باشد به آن معنا است که محصول مناسب است.

فولادی مقدم گفت: اجرای نشانه گذاری ها بر روی محصولات از یک سال بعد از این برنامه برای تمام محصولات اجباری می شود تا مثلا اگر فردی دیابت دارد بداند یک محصول قندش بالاست یا مجاز است.

وی تاکید کرد: 6 ماه پس از ابلاغ این دستورالعمل، شرکتها به صورت اختیاری می توانند نشانه گذاری بر روی فرآورده های خود را انجام ولی بعد از گذشت یکسال اجباری می شود.

دبیر كمیته علمی غنی سازی مواد خوراكی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو افزود: این طرح مشمول تمام فرآورده هایی است که پروانه تولید از سازمان غذا و دارو دارند.

به گفته وی، نشانگرهای رنگی برای برخی از فرآورده هایی که اندازه بسته بندی آنها به قدری کوچک است كه نمی توانند برروی محصولات درج شوند سازمان غذا و دارو آنها را از انجام این طرح معاف كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha