یک متخصص مغز و اعصاب گفت: تغییرات قابل توجه فشار هوا در حین کوهنوردی و همچنین غواصی می تواند سبب بروز سردردهای میگرنی شود.

دکتر محمدحسین حریرچیان، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با ایسنا  تصریح کرد: در برخی از بیماران میگرنی حرکات ناگهانی سر در حین انجام بعضی فعالیت‌های فیزیکی نیز می‌تواند سبب سردرد بشود که این نوع سردرد میگرنی گاهی به عنوان سردرد فوتبالیست‌ها نامیده می‌شود.

وی در خصوص میگرن و علائم آن گفت: میگرن یکی از شایع‌ترین علل سردرد می‌باشد که معمولاً خود را با سردرد متوسط تا شدید، یک طرفه، ضربان دار و همراه با تهوع و استفراغ نشان می‌دهد و معمولاً صبحگاهی است، از خصوصیات این نوع درد می توان از تشدید آن با فعالیت فیزیکی مثل بالا رفتن از پله‌ها و نیز نور شدید و سر و صدا نام برد.

این متخصص مغز و اعصاب در خصوص مواد غذایی تشدید کننده سردردهای میگرنی تاکید کرد: شکلات و غذاهای آماده که اغلب حاوی نیترات به عنوان عامل نگهدارنده یا منوسدیم گلوتامات به عنوان عامل طعم دهنده می‌باشند از عوامل اصلی شناخته شده‌اند. همچنین انواعی از پنیر، جگر مرغ، گوجه فرنگی، پرتقال، پیاز و غذاهای پرچرب نیز از عوامل دیگر تشدید كننده این بیماری هستند.

دکتر حریرچیان در ادامه افزود: مصرف زیاد یا به عکس قطع ناگهانی مصرف قهوه و کافئین نیز از عوامل مهم بروز سردرد می‌باشد و همچنین مصرف الکل نیز می‌تواند سبب میگرن شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان درباره راه‌های درمان این بیماری گفت: برای این بیماری دو نوع درمان وجود دارد، یکی داروهایی که به عنوان مسکن در زمان سردرد قابل استفاده‌اند و دیگر، داروهای مربوط به بیمارانی است که به طور مکرر دچار حملات سردرد می‌شوند که به عنوان داروهای پیشگیری کننده از سردرد تجویز می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha