در زمینه اورژانس پیش بیمارستانی بالغ بر سه هزار دستگاه آمبولانس در حال فعالیت هستند اما به طور تقریبی یک هزار دستگاه آن فرسوده بوده که نیاز به جایگزینی دارد.

سلامت نیوز: در زمینه اورژانس پیش بیمارستانی بالغ بر سه هزار دستگاه آمبولانس در حال فعالیت هستند اما به طور تقریبی یک هزار دستگاه آن فرسوده بوده که نیاز به جایگزینی دارد.


«امین صابری‌نیا» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: از آمبولانس‌های پشتیبان در صورتی استفاده می‌شود که آمبولانس‌های فعال فرسوده و از رده امدادی خارج شده باشند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کشور ادامه داد: بنابر برنامه پنجم توسعه با ایجاد ۸۰۳ پایگاه اورژانس در کشور به حد استاندارد امدادرسانی می‌رسیم اما از یک‌سو به‌ دلیل کمبود بودجه و امکانات و از سوی دیگر به‌دلیل فرسودگی آمبولانس‌ها به ناچار آمبولانس‌های پشتیبان وارد سیستم امداد کشور شدند.

صابری‌نیا تصریح کرد: با بیان این‌که عمر مفید و استاندارد آمبولانس‌ها ۵ سال و طی مسافت ۱۵۰ هزار کیلومتر تا ۴۰۰ هزار کیلومتر است، خاطرنشان کرد: در ایران این استاندارد بیش از ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار کیلومتر بوده و با اولویت‌بندی آمبولانس‌های کشور سعی در جایگزین کردن آمبولانس‌های جدید داریم.

وی با تاکید بر وجود معضلات در زمینه تجهیزات پزشکی آمبولانس‌های کشور خاطر نشان کرد: در زمینه اورژانس پیش بیمارستانی بالغ بر سه هزار دستگاه آمبولانس در حال فعالیت هستند اما به طور تقریبی یک هزار دستگاه آن فرسوده بوده که نیاز به جایگزینی دارد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کشور تصریح کرد: امکانات تولید آمبولانس‌ در کشور اندک است زیرا تولید آن‌ها بر عهده هیچ کارخانه خودروسازی نیست و با تغییر کاربری در خودروهای تولید شده می‌توان آن‌ها را به آمبولانس تبدیل کرد.

وی در خاتمه گفت: در راستای اصلاح ساختار آمبولانس‌های کشور، تجهیزات آمبولانس‌ها نیز اصلاح می‌شوند و برای خریدآمبولانس‌ها از طریق مناقصات به نتیجه رسیده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha