رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت گفت: تمام مدیران بیمارستان‌های خصوصی و نمایندگان بیمه‌های تکمیلی پذیرفتند با امضای یک میثاق‌نامه برای اجرای کتاب جدید تعرفه های پزشکی هر کمکی که می‌توانند انجام دهند.

لزوم رفع نواقص احتمالی کتاب تعرفه‌گذاری خدمات پزشکی

سلامت نیوز: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت گفت: تمام مدیران بیمارستان‌های خصوصی و نمایندگان بیمه‌های تکمیلی پذیرفتند با امضای یک میثاق‌نامه برای اجرای کتاب جدید تعرفه های پزشکی هر کمکی که می‌توانند انجام دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی اکبر ولایتی در نشست با مدیران بیمارستان‌های خصوصی و نمایندگان بیمه‌های تکمیلی و نظام پزشکی گفت: بنده به این جلسه دعوت شدم تا در حضور مدیران بیمارستان‌های خصوصی در رابطه با اجرای کتاب ارزش نسبی خدمات پزشکی و نقاط مثبت و روند اجرای آن که پس از سال‌ها با تصمیم وزارت بهداشت و پس از ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت از سوی رهبری ابلاغ شد به بررسی بپردازیم.

رئیس کمیسیون سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برای بررسی سیاست‌های کلی سلامت 2 سال زمان صرف شد و در نهایت به عنوان پیش‌نویس در اختیار مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی افزود: پس از شروع طرح تحول سلامت شاهد 2 اتفاق بودیم، اول اینکه با اجرای این طرح از سوی وزارت بهداشت میزان هزینه بستری بیماران در بیمارستان‌های دولتی تا 10 درصد کاهش یافت و در مرحله دوم کتاب ارزش نسبی خدمات است که با همت وزیر بهداشت بعد از سال‌ها بازنگری شد و برای خدمات جدید، تعرفه تعیین شد.

وی با تاکید بر اهمیت همراهی مدیران بیمارستان‌های خصوصی در اجرای طرح تحول سلامت و اجرای کتاب ارزش نسبی خدمات افزود: تمام این مدیران بیمارستانی و نمایندگان بیمه‌های تکمیلی پذیرفتند با امضای یک میثاق‌نامه برای اجرای کتاب ارزش نسبی هر کمکی که می توانند انجام دهند.

ولایتی ادامه داد:ما پس از این جلسه موافقت تمام روسای بیمارستان‌ها را برای اجرای کتاب ارزش نسبی گرفتیم تا آنها در مسیر طرح تحول سلامت به وزیر بهداشت یاری برسانند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام  در رابطه با بی‌عدالتی موجود در کارانه گروههای پزشکی گفت: البته شاید از سویی این کتاب اشکالاتی داشته باشد که از مشاور وزیر بهداشت این قول را گرفتیم تا برای بر طرف کردن نواقص احتمالی این کتاب بازنگری‌های لازم صورت پذیرد و این مسئله را به وزیر بهداشت پیشنهاد و اعلام کند.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: در بیمارستان مسیح دانشوری نیز برای اجرای مفاد کتاب ارزش نسبی کارهای لازم را شروع کرده‌ایم و وزارت بهداشت نیز تعهد کرده است تعرفه‌ها را مطابق این کتاب اجرا کند و از آن طرف نیز بیمه‌های تکمیلی قبول کردند که بر اساس تعرفه‌های کتاب ارزش نسبی عمل کنند و امیدواریم در مسیر پیش رو مشکلی پیش نیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین ،رادیولوژیست ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    0 1
    با تشکر از جباب آقای دکتر ولایتی امیدوارم مسوولین محترم وزارت بهداشت و بخصوص وزیر محترم در جهت اصلاح تعرفه های بسیار پایین و تحقیرآمیز رشته تخصصی رادیولوژی اقدام کنند تا جامعه متخصصین رادیولوژی با تمام وجود ،از طرح تحول پشتیبانی کرده و موجبات رضایتمندی بیماران عزیز فراهم آید.
  • علی خطیبی ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    درباره تعرفه خدمات رادیولوژی اجحاف واضح شده‌است. جدا باید تجدید نظر کنند.