استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی غیر استاندارد که عموما هم دارای اسامی گمراه کننده ای هستند عوارض غیر قابل درمانی به دنبال دارند.

دکتر "حسین طباطبایی" در گفت و گو با ایرنا گفت برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی با اسامی فریبنده ای همچون صابون خرچنگ، خاویار یا حلزون توسط برخی تولید کنندگان تبلیغ می شود که به هیچ وجه ربطی به این اسامی و واجد صفات و ویژگی های ادعا شده نیستند و صرفا برای بازاریابی از این اسامی استفاده شده است.
دکتر طباطبایی با اشاره به اینکه سوء استفاده از باور مردم و به کار بردن اسامی مورد قبول مردم نوعی فریب دادن آنها است گفت باید این اطلاعات به مردم داده شود که یک کرم آرایشی با عنوان خاویار به هیچ وجه معنای خاصی ندارد به این معنی که مثلا مفید بودن خوردن خاویار دلیل نمی شود که استفاده درمانی از آن و استعمال آن بر روی پوست همان خصوصیات را داشته باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت بزرگترین مکان برای تبلیغ کالاهای مصرفی غیر استاندارد کانال های تلویزیون های ماهواره ای فارسی زبان است که مخاطبان آنها بدون آگاهی از نحوه ساخت و مواد به کار رفته در آنها، اقدام به خرید و مصرف آنها می کنند.
دکتر طباطبایی اضافه کرد بسیاری از کالاهای مورد تبلیغ در این کانال های ماهواره ای،‌در بسیاری از کشورهای خارجی اجازه و مجوز تبلیغ ندارند و تولید کنندگان با تکیه بر ناآگاهی مردم دست به بازاریابی و تبلیغ برای این محصولات می کنند.
دکتر طباطبایی در خصوص عوارض استفاده از این مواد و کالاها گفت با توجه به اینکه معلوم نیست در ساخت این محصولات چه موادی به کار رفته است، در صورت بروز عوارض ناشی از مصرف آنها نمی توان درمان مناسبی را به کار برد.
وی اکیدا توصیه کرد مردم از محصولاتی استفاده کنند که وزارت بهداشت آنها را آزمایش و بررسی و برای آنها مجوز ورود صادر کرده است و در غیر اینصورت از به کار بردن آنها خودداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha