چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 124565

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، از ارائه چند بسته غذایی در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد.

سلامت نیوز: مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، از ارائه چند بسته غذایی در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری سازمان غذا و دارو( ایفدونا)، دکتر هدایت حسینی در کمیته مشاورین استانی اداره کل نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی که با حضور مدیران قطب های کشوری نظارت بر فرآورده های غذایی برگزار شد با بیان اینکه حوزه غذا نیز در طرح تحول نظام سلامت ورود کرده و در این رابطه جلساتی را با وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو داشته ایم، گفت: در این جلسات پیشنهاداتی را به وزیر داشتیم و قرار شد در این طرح چند بسته غذایی داشته باشیم و به نظر می رسد طرح تحول نظامت سلامت در حوزه غذا دستاوردهای خوبی داشته باشد.

وی گفت: با برنامه ریزی هایی که انجام شده و با همکاری و هماهنگی دستگاههای مربوطه و همکاران و پشتوانه و حمایت وزیر بهداشت بتوانیم حداکثر بهره برداری را از این طرح داشته باشیم.

حسینی اظهار داشت: در همایش جهانی روز غذا توانستیم بهترین بهره برداری را داشته باشیم و رونمایی و ابلاغ برچسب گذاری محصولات غذایی که توسط وزیر بهداشت انجام شد اولین گام را در این حوزه با جدیت برداشتیم و توانستیم در این همایش بسته اول را به صنعت نیز ابلاغ نماییم که دستورالعمل آن نیز بزودی ابلاغ خواهد شد.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: با توجه به اینکه وزیر بهداشت به برچسب گذاری تاکید دارند باید توجه جدی داشته باشیم و وزیر بهداشت تاکید کرده اند که برچسب گذاری در برنامه های ششم هم گنجانده شود.

حسینی در ادامه با بیان اینکه این بسته با هماهنگی صنعت نوشته شده است اظهار داشت: این طرح در مدت 18 ماه و با هماهنگی صنعت اجرا می شود و امیدواریم گامهای موثری را در توسعه اطلاع رسانی و ارتقای فرهنگ تغذیه  در این مسیر داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به اینکه وزیر بهداشت و رئیس سازمان توجه ویژه ای را به این طرح دارند، در این طرح 4 بسته را خواهیم داشت و ورود غذا به این طرح توانایی ما را چند برابر می کند و برنامه ریزی های بسیار خوبی نیز شده است.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در پایان افزود: در این طرح نیز باید همانند حوزه دارو که آرامش بسیار خوبی در این حوزه حاکم است مردم اطلاعات بسیار دقیق و کافی از محصولات غذایی داشته باشند و با آرامش و اطمینان خاطر از محصولات غذایی استفاده نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha