:به شرکتی که ضایعات حاصل از فرآوری بادام زمینی را در رودخانه آستانه تخلیه می‌کند، مهلت 72 ساعته داده شد.

سلامت نیوز:به شرکتی که ضایعات حاصل از فرآوری بادام زمینی را در رودخانه آستانه تخلیه می‌کند، مهلت 72 ساعته داده شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ماموران یگان حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه در پی دریافت شکایتهای مکرر مبنی بر تخلیه ضایعات بادام زمینی در رودخانه، از یک شرکت فرآوری بادام زمینی واقع در منطقه نیاکوی آستانه اشرفیه، بازدید و در محل کارگاه مشاهده کردند که شرکت مذکور مقادیر زیادی از ضایعات حاصل از فرآوری بادام زمینی را در حاشیه رودخانه مجاور تخلیه می‌کند.

این تخلیه باعث انتشار بوی بسیار نامطبوع و همچنین شکل گرفتن یک محل غیرمجاز انباشت زباله در حاشیه رودخانه شده بود.

با توجه به صدور اخطاریه‌های مکرر به این شرکت در خصوص جمع آوری ضایعات و عدم تمکین مالک آن به اخطاریه‌های محیط زیست، با شکایت اداره حفاظت محیط زیست نسبت به دریافت دستور پلمب کارگاه مذکور از مقام قضایی اقدام شد.

در زمان اجرای حکم در حضور نماینده مقام قضایی و انتظامی و همچنین نماینده حقوقی حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه، صاحب شرکت ضمن متعهد شدن به جمع آوری و پاکسازی محل از پسماندهای تولیدی، از حفاظت محیط زیست درخواست مرد 72 ساعت مهلت داده شود و این اداره برای تعامل با واحدهای تولیدی برای کمک به بهبود کیفیت وضعیت محیط زیست ضمن تهیه صورتجلسه با تقاضای متشاکی موافقت کرد.

اداره حفاظت محیط زیست در زمینه پایش صنایع و واحدهای تولیدی، ضمن عمل به وظایف قانونی خود تا حصول نتیجه پیگیر پرونده مذکور خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha