عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به دغدغه جامعه پرستاری مبنی بر ضعف عدالت در نظام پرداخت به پرستاران در سیستم بهداشت و درمان گفت: وزارت بهداشت باید به خواسته های بحق پرستاران توجه کند و مجلس آمادگی دارد تا با پیشنهاداتی که جامعه پرستاری می دهد این مشکل را با وزارت بهداشت مطرح و حل کند.

وزارت بهداشت باید به خواسته های بحق پرستاران توجه کند

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به دغدغه جامعه پرستاری مبنی بر ضعف عدالت در نظام پرداخت به پرستاران در سیستم بهداشت و درمان گفت: وزارت بهداشت باید به خواسته های بحق پرستاران توجه کند و مجلس آمادگی دارد تا با پیشنهاداتی که جامعه پرستاری می دهد این مشکل را با وزارت بهداشت مطرح و حل کند.

محمد حسین قربانی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری افزود: اگر چه کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت توانست در بخش هایی منجر به ایجاد فضای شفافیت در بین ارائه دهندگان خدمات و گیرندگان خدمات شود اما طبیعی است که برخی همکاران غیر پزشک ازجمله جامعه پرستاری انتقاداتی را به این کتاب وارد می دانند که بنده فکر می کنم حرف درستی است و باید حرف این عزیزان را هم شنید و در جهت رفع مشکلات و دغدغه های  آنها نیز اقدامات لازم را  انجام داد.

وی با اشاره به اینکه امروز جامعه پرستاری نمایندگان خوبی در بخش های مختلف سیستم از جمله وزارت بهداشت دارند، گفت: الان نیز آخر خط نیست و برای رفع دغدغه پرستاران با کمک این نمایندگان پرستاری می توان وارد عمل شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: قطعاً مجلس نیز پیگیر هزینه هایی که دراختیار وزارت بهداشت به منظور تعالی بهداشت و درمان کشور گذاشته، می باشد و این اعتبارات باید به درستی و با شفافیت هزینه شوند.

وی نقش پرستاران در سیستم بهداشت و درمان را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: پرستاران علاوه بر بخش درمان، می توانند بسیار در بحث پیشگیری نقش آفرین بوده و اقدامات ارزشمندی را در این حوزه انجام دهند و نظام سلامت نیز باید اساس کار خود را در زمینه بهداشت و پیشگیری بگذارد.

قربانی افزود: قطعاً دیده شدن خدمات جامعه پرستاری نقش موثری در دلگرمی آنها در ارائه هر چه بهتر خدمات مراقبتی به جامعه و بیماران دارد و باید قدر زحمات این عزیزان دیده شود تا بتوانیم شاهد اثرات آن در خدمت به خریداران خدمت باشیم.

وی درباره عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و روند نظارتی مجلس بر اجرای این مصوبه قانونی گفت: مجلس قرار نیست در ریز قضایا دخالت کند بلکه وظیفه مجلس  نظارت بر مباحث کلان نظیر تخصیص بودجه و ردیف بودجه به حوزه های مختلف از جمله نظام سلامت است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: انصافاً نیز مجلس کار بسیار بزرگی در این دوره انجام داد و با تخصیص اعتبار بسیار خوب به بخش سلامت اقدامی را به انجام رساند که شاید در طول سالهای گذشته مسبوق به سابقه نبوده است.

وی افزود: اما اینکه تعرفه گذاری ها باید درست شود و اعتبارات در جای خود هزینه شود و عدالت در سیستم بهداشت و درمان اجرا شده و تمام اعضای بهداشت و درمان با نگاهی عدالت محورانه دیده شوند، حرف درست و منطقی است و ما نیز آن را قبول داریم اما دخالت در ریز مسائل کار مجلس نیست.

قربانی ادامه داد: پرستاران نیز اگر واقعاً بر این باورند که حقشان نادیده گرفته شده است و ما  هم باور داریم که مقداری عدالت در این زمینه دیده نشده و رعایت  نشده است، مجلس آمادگی دارد تا با پیشنهاداتی که جامعه پرستاری می دهد این مشکل را با وزارت بهداشت مطرح و حل کند.

وی افزود: اما در مجموع به حمد الله با همدلی مجلس و دولت گام های بزرگی در حوزه بهداشت و درمان  برداشته شده است و ما هم معتقدیم نقص هایی از جمله دغدغه هایی که همکاران پرستاران ما مطرح می کنند، هنوز وجود دارد و باید کمک کنیم تا اگر نقصی نیز وجود دارد آنها نیز در ادامه مسیر برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha