سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12459

انسولین مخلوط با اثر گذاری كوتاه و طولانی مدت كه با نام انسولین‌های با دوز ثابت نیز شناخته می‌شود با نام لانسولین 30/70 با هدف كمك به بیماران دیابتی برای نخستین بار در كشور و با مجوز وزارت بهداشت به تولید انبوه رسید.

دكتر غلامحسین فرزندی مدیرعامل شركت داروسازی اكسیر- شركت تولید كننده لانسولین 30/70 - با اعلام این خبر افزود: این نوع انسولین برای بیماران دیابتی تیپ یك و دو كاربرد دارد كه به صورت تركیب 70 درصد انسولین NPH (انسولین طولانی اثر) و 30 درصد انسولین ركولار (انسولین با سرعت اثر بالا) تولید شده است.

وی با اشاره به این كه هم اینك در ایران حدود سه میلیون بیمار دیابتی تیپ یك و دو وجود دارد و نرخ رشد سالانه بیماران دیابتی در ایران حدود 20 درصد است، اظهار داشت: با توجه به رشد شتابان بیماری دیابت در كشور، نیاز روز افزون به انسولین برای اقشار مختلف با سطوح اجتماعی و اقتصادی احساس می‌شد كه تولید لانسولین 30/70 با هدف پاسخ به این نیاز در ایران صورت پذیرفت.

دكتر فرزندی گفت: این انسولین از نظر كیفیت تولید، مشابه نمونه خارجی آن است كه با احتساب مزیت‌هایی مانند در دسترس بودن و پوشش بیمه‌ای آن گزینه مناسبی برای بیماران به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این فرآورده دارویی در راستای نام گذاری سال 87 به نام سال نوآوری و شكوفایی و به همت متخصصان داخلی در واحد تحقیق و توسعه شركت داروسازی اكسیر به تولید رسیده است.

مدیرعامل شركت داروسازی اكسیر از تولید قلم‌های آماده تزریق انسولین به عنوان دیگر برنامه‌های این شركت نام برد كه به زودی در كشور به تولید انبوه می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha