چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: قریب 70درصد موارد ثبت شده طلاق در استان بصورت توافقی است که جای نگرانی دارد.

سلامت نیوز: معاون سیاسی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: قریب 70درصد موارد ثبت شده طلاق در استان بصورت توافقی است که جای نگرانی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آیت‌ الله آزرمی در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان شیوع پدیده طلاق در استان را آفت اجتماعی تلخ استان دانست و گفت: متاسفانه موضوع طلاق در خانواده‌های استان کرمانشاه آسیب جدی شده است.

وی گفت: طرح پیشگیری از طلاق در استان باید نهادینه شود، چون که بیشترین طلاق‌ها مربوط به عدم شناخت زوجین است و می‌طلبد که کانون‌های مشاوره‌ای ازدواج بصورت رسمی در استان فعالیت کنند تا اینکه ازدواج‌ها کمتر منجر به طلاق شود.

آزرمی ‌تاکید کرد: در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی نیاز است که مدیریت کشوری در این خصوص به اتخاذ تصمیمات جدی‌تری بپردازد و برای این موضوع اجتماعی در جامعه وقت و هزینه بیشتری صرف شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تصریح کرد:‌ بصورت ویژه دغدغه مشکلات اجتماعی استان را دارم و حتی یک ذره غفلت از این موضوع برایم پذیرفتنی نیست و نقش زنان در این خصوص را بسیار موثر و کارآمد می‌دانم.

وی اضافه کرد: زنان استان باید در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نهضت سازشکارانه در خانواده‌ها را بکار گیرند، چون که اساس و بنیان خانواده‌ها به تربیت نسلی است که زنان در دامان خود تربیت می‌کنند.

وی همچنین گفت: طرح ارتقاء و پایش سلامت روان افراد٬ در بخش‌های مختلف جامعه باید اجرایی شود.

آزرمی در ادامه بر موضوع اشتغال زنان روستایی تاکید ویژه داشت٬ گفت: با توجه به اینکه زنان بخش اعظمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند و در این بین زنان روستایی قریب 15درصد جمعیت استان هستند٬ لذا می‌طلبد مسئولین ذیربط استانی در خصوص اشتغال و رفع موانع بیکاری در درون جامعه زنان روستایی استان تلاش و اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه با تاکیدی که استاندار در خصوص طرح توسعه روستایی استان دارد٬ کارگروهی تحت عنوان «توسعه روستایی و عشایری استان» در قالب کمیته‌های عمران٬ اقتصاد، همچنین پیگیری مباحث مربوط به مسائل فرهنگی و اجتماعی روستاهای استان شروع بکار کرده که قطعا از پرتو همین کارگروه می‌توان حقوق زنان روستایی که نقش بسزایی در پایه‌های اجتماعی جامعه دارند را مورد پیگیری و شناسایی قرار داد.

آزرمی همچنین توانمند کردن اقتصاد خانواده‌های روستایی استان را یکی از اولویت‌های مدیریت ارشد استان برشمرد و گفت: اشتغال پایدار در درون جامعه زنان روستایی از اهم موضوعاتی است که بصورت ویژه در دست پیگیری و اقدام مسئولین ذیربط است.

وی خاطرنشان کرد: یقینا جامعه روستایی استان فاصله زیادی با توسعه کلان دارد که مستلزم تلاش و حمایت بیشتر مسئولین و همت خود مردم روستاهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha