دبیر اجرایی کنفرانس ملی تکنولوژی های پیشرفته آزمایشگاه پزشکی گفت: در حال حاضر بسیاری از تجهیزات و دستگاه های آزمایشگاهی به دلیل معیوب شدن یکی از قطعات، بلا استفاده مانده و از رده خارج می شوند.

سلامت نیوز: دبیر اجرایی کنفرانس ملی تکنولوژی های پیشرفته آزمایشگاه پزشکی گفت: در حال حاضر بسیاری از تجهیزات و دستگاه های آزمایشگاهی به دلیل معیوب شدن یکی از قطعات، بلا استفاده مانده و از رده خارج می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مصطفی بهمن آبادی روز چهارشنبه در افتتاحیه کنفرانس ملی تکنولوژی های پیشرفته آزمایشگاهی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر از آمادگی پژوهشکده سیستم های تشخیصی این دانشگاه برای همکاری با آزمایشگاه های سراسر کشور به منظور تعمیر تجهیزات بلا استفاده خبر داد.

وی با بیان اینکه حوزه مهندسی پزشکی نیاز به بازمهندسی دارد، گفت: متاسفانه طی سال های اخیر شاهد منفک شدن حوزه های مهندسی و پزشکی از یکدیگر هستیم.

بهمن آبادی ادامه داد: در سال های اخیر بخش های آموزشی و پژوهشی وزارتخانه های علوم و بهداشت جدا شده است از این رو دانشگاه های علوم پزشکی و مهندسی از فعالیت های یکدیگر در حوزه مهندشی پزشکی بی اطلاع هستند.

وی بر ضرورت تقویت ارتباط مهندسان و پزشکان تاکید کرد و گفت: تقویت ارتباطات این دو گروه علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، رکود سرمایه در مراکز آزمایشگاهی را به دنبال خواهد داشت.

دبیر اجرایی کنفرانس ملی تکنولوژی های پیشرفته آزمایشگاهی گفت: پژوهشکده مهندسی سیستم های تشخیصی دانشگاه صنعتی امیرکبیر آماده است تا هرقطعه ای از تجهیزات آزمایشگاهی که معیوب شده و موجب شده آن دستگاه بلا استفاده بماند را رفع عیب و اصلاح کند.

کنفرانس ملی تکنولوژی های پیشرفته آزمایشگاهی از امروز چهارشنبه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گشایش یافته آغاز و تا دوم آبان ماه ادامه دارد.

مخاطبان این کنفرانس علمی پزشکی، متخصصان پاتولوژی، علوم آزمایشگاهی، مهندسی پزشکی و مدیران اطلاعات سلامت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha