چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱

با توجه به فشار جمعیتی در روزهای آینده در شهرهای مذهبی عراق و انتقال این ویروس از طریق هوا و غذای آلوده، زائران ایرانی می بایست حداکثر دقت را در مسایل بهداشتی داشته باشند.

سلامت نیوز: با توجه به فشار جمعیتی در روزهای آینده در شهرهای مذهبی عراق و انتقال این ویروس از طریق هوا و غذای آلوده، زائران ایرانی می بایست حداکثر دقت را در مسایل بهداشتی داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، با نزدیک شدن به ایام محرم و اوج تقاضای سفر به عراق موضوع شیوع این بیماری واگیر دار از جمله دغدغه‌های زائران ایرانی شده است.با وجود گستردگی مرز های ایران و تبادل های تجاری و سفر های خارج از روال قانونی شیوع بیماری های واگیر دار غیر ممکن نیست همانطور که روز گذشته 700 نفر شتر در استان سیستان و بلوچستان به دلیل مشکوک بودن به ویروس کرونا قرنطینه شدند.این ویروس برای اولین بار در عربستان شیوع پیدا کرد.

تاکنون از سوی منابع رسمی عراق خبری مبنی بر وجود ابولا در این کشور گزارش نشده است.با توجه به وضعیت عراق و اشغال برخی از مناطق این کشور از سوی گرو های تروریستی این آمار نمی تواند قابل استناد باشد.اما در کشورهای همسایه عراق همچون اردن و عربستان موارد متعددی ازابتلا به این ویروس گزارش شده است.

با توجه به فشار جمعیتی در روزهای آینده در شهرهای مذهبی عراق و انتقال این ویروس از طریق هوا و غذای آلوده، زائران ایرانی می بایست حداکثر دقت را در مسایل بهداشتی داشته باشند.

دکتر سعید سلطانپور در خصوص این بیماری گفت متاسفانه کشور عراق از پایین ترین شرایط بهداشتی برخوردار است و اصولی ترین ضوابط بهداشتی نیز در بهترین هتل های این کشور رعایت نمی شود لذا در صورت ابتلا یک فرد به این ویروس و در صورت عدم رسیدگی به فرد آلوده این ویروس در کمتر از یک هفته همه گیر می شود.

سلطانپور علائم ابتلا به این بیماری را اغلب با تب، بدن درد، سردرد و گلودرد آغاز می‌شود و به دنبال آن درد شکم، اسهال، استفراغ و در موارد پیشرفته خونریزی در همه جای بدن بیمار از جمله دستگاه گوارش و ادراری بیان کرد که منجر به نارسایی کلیه، کبد، شوک و در نهایت مرگ در 70 درصد بیماران می‌شود.

تاکنون روش های تماس پوستی،ادرار،مدفوع و خون در ابتلا به این بیماری به طور 100 درصد تائید شده است اما گمانه زنی هایی نیز حاکی از انتقال این ویروس از طریق هوا وجود دارد.فوق تخصص بیماری ها عفونی بیمارستان تهران به زائرانی که در این ایام به عراق سفر می کنند توصیه کرد حتما ژل های ضد عفونی کننده همراه خود داشته باشند و به محض تماس با افراد غریبه و بعد از خروج از مکانهای عمومی از این ژل ها استفاده کنند.

سلطانپور از زائران عتبات عالیات خواست با توجه به وجود به برپایی درمانگاهای صحرایی و مراکز بهداشتی رایگان که از سوی پزشکان داوطلب در شهر های مذهبی عراق بر پا شده است خواست به محض اینکه دچار گلو درد و یا تب حتی به طور خفیف روبرو شدند سریعا خود را به اولین مرکز درمانی برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha