معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو گفت: برچسب های روی کالاهای سلامت محور که با نام برچسب اصالت شناخته می شود صرفا یک هولوگرام تبلیغی نیست و اینها بدون استعلام هیچ ارزشی ندارند.

سلامت نیوز: معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو گفت: برچسب های روی کالاهای سلامت محور که با نام برچسب اصالت شناخته می شود صرفا یک هولوگرام تبلیغی نیست و اینها بدون استعلام هیچ ارزشی ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر عبداللهی اصل افزود: در صورتی كه افراد نتوانستند صحت باركدهای مندرج بر روی محصولات را با ارسال اس ام اس دریافت كنند به احتمال زیاد بیش از 95 درصد آنها دارو، آرایشی بهداشتی و غذای خارجی هستند كه برچسب تقلبی استفاده كرده اند.

وی با بیان اینكه بسیاری از افراد سودجو این برچسب ها را جعل كرده و بر روی كالاهای مختلف نصب می كنند، تصریح كرد: متاسفانه برخی مصرف کنندگان تصور می کنند تصویر برچسب ارزش دارد در حالی که این برچسب هیچ ارزشی ندارد بلکه کد نوشته شده روی برچسب و در صورت تایید استعلام محصول را مورد استفاده قرار می دهد.

عبداللهی اصل ادامه داد: با توجه به اهمیت آن اگر دارویی، مکمل یا کالای آرایشی و بهداشتی استعلام مثبت نداشته یا مخدوش و قابل خواندن نباشد بلافاصله باید از سطح عرضه جمع آوری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha