رییس پژوهکشکده مهندسی سیستم های تشخیصی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: درآمدهای میلیاردی برخی افراد از محل واردات تجهیزات آزمایشگاه پزشکی یکی از موانع تولید این تجهیزات در داخل کشور است.

سلامت نیوز: رییس پژوهکشکده مهندسی سیستم های تشخیصی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: درآمدهای میلیاردی برخی افراد از محل واردات تجهیزات آزمایشگاه پزشکی یکی از موانع تولید این تجهیزات در داخل کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر محمد ربیعی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه کنفرانس تکنولوژی پیشرفته آزمایشگاه پزشکی به سود 300 میلیارد تومانی یکی از شرکت های ایرانی از محل واردات یک کیت آزمایشگاهی در هر سال اشاره کرد و گفت: این رقم فقط مربوط به یکی از شرکت ها است درحالیکه در حوزه واردات همین نوع کیت آزمایشگاهی، 50 شرکت ثبت شده در ایران فعالیت می کنند.

ربیعی خاطرنشان کرد: به طور طبیعی افرادی که از واردات این وسایل آزمایشگاهی و تشخیصی سودهای میلیاردی می برند در مقابل تولیدات داخل مقاومت می کنند و نمی خواهند موانع این حوزه برطرف شود.

وی ادامه داد: اکنون بسیاری از آزمایشگاه ها هستند که دستگاه هایی از خارج کشور خریداری و نصب کرده اند و بعد از یکی دو سال به دلیل نیاز به تعویض قطعه یا دیگر موارد، دستگاه را بدون استفاده رها کرده اند و این جز خسارت به کل کشور و وضعیت سلامت کشور نتیجه ای نخواهد داشت.

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: در تمام دنیا بخش های پزشکی و مهندسی در کنار یکدیگر کار می کنند اما در کشور ما میان این دو فاصله ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: نظام سلامت یکی از بخش های مهم و اساسی است که تمام بخش های جامعه به آن وابسته هستند و تقویت این حوزه به نفع تمام کشور است.

ربیعی یادآور شد: برگزاری کنفرانس هایی مانند کنفرانس تکنولوژی های آزمایشگاه پزشکی با هدف برقراری و تسهیل ارتباط بین دو بخش پزشکی و مهندسی تدارک یافته تا فعالان این دو بخش بتوانند از توانایی های یکدیگر استفاده کنند و هم افزایی داشته باشند.

وی از رایزنی مسوولان پژوهشکده مهندسی سیستم های تشخیصی دانشگاه امیرکبیر با مسوولان وزارتخانه های علوم و بهداشت برای گرفتن مجوز برگزاری دوره های آموزشی در حوزه های استانداردسازی آزمایشگاه ها و دیگر زمینه های مرتبط خبر داد.

کنفرانس تکنولوژی های پیشرفته آزمایشگاه پزشکی از امروز چهارشنبه به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کار کرده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha