چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
کد خبر: 124642

در دوران بارداری با تغییرات هورمونی ظاهر مادر باردار تغییر می کند. ممکن است بعضی از مادران باردار متوجه این نباشند که انجام برخی از کارها در زمان بارداری ممنوع است.

سلامت نیوز: در دوران بارداری با تغییرات هورمونی ظاهر مادر باردار تغییر می کند. ممکن است بعضی از مادران باردار متوجه این نباشند که انجام برخی از کارها در زمان بارداری ممنوع است.

به گزارش روزنامه خراسان، در سایت «Prevention» به بعضی از این کارها اشاره شده است. از جمله مواردی که باید از آن پرهیز کرد استفاده از لوازم آرایشی است.

* هر نوع خدمات زیبایی که دمای بدن را افزایش می دهد مانند سونا، جکوزی و اتاق بخار در این دوران توصیه نمی شود. از آن جا که جنین راهی برای خنک شدن ندارد، گرمای طولانی می تواند در رشد مراحل اولیه وی مشکل ایجاد کند.

* ماساژهای نادرست: اگرچه در ماه های آخر باعث ایجاد آرامش می شود اما روش های نادرست ماساژ می تواند تاثیر عکس بگذارد. این ماساژها اگرچه برای دست، پا و شانه ها مفید است اما باید در انتخاب روغن و مکان ماساژ دقت شود زیرا برخی خانم ها به روغن ها حساسیت نشان می دهند.

* انجام دادن پدیکور و مانیکور در دوران بارداری توصیه نمی شود. برخی نقاط رفلکس در اطراف قوزک پا وجود دارد که می تواند در برخی موارد انقباض و حتی زایمان زودهنگام ایجاد کند.

* برای رفع موهای زاید از وسایل برقی استفاده نکنید.

* استفاده از موبرها باعث حساسیت پوست می شود و استفاده از آن در این دوران توصیه نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha