سهیلا جورکش هرچند نمی توانست اشکی بریزد، اما با ناله از وزیر بهداشت خواست تا فقط او چشمانش را عمل کند و ادامه داد: بعد از خداوند از شما کمک می خواهم.

سلامت نیوز: سهیلا جورکش هرچند نمی توانست اشکی بریزد، اما با ناله از وزیر بهداشت خواست تا فقط او چشمانش را عمل کند و ادامه داد: بعد از خداوند از شما کمک می خواهم.

سهیلا جورکش قربانی اسیدپاشی های زنجیره ای اصفهان

به گزارش سلامت نیوز، ایرنا نوشت: «سهیلا جورکش» روز چهارشنبه در درمانگاه شهید شوریده هنگامی که با برانکارد برای معاینه شدن از سوی سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت به این بیمارستان آورده شد، گفت: من دانشجو بودم، تحصیلکرده بودم، پشت فرمان خودروام در خیابان بزرگمهر اصفهان توقف کرده بودم که عامل اسیدپاشی زندگی مرا از من گرفت.

وی در حالیکه همه صورتش به جز چشمانش باندپیچی شده بود، خطاب به وزیر بهداشت افزود: من «تک دختر» خانواده بودم که تاکنون پایم به بیمارستان باز نشده بود.

سهیلا جورکش هرچند نمی توانست اشکی بریزد، اما با ناله از وزیر بهداشت خواست تا فقط او چشمانش را عمل کند و ادامه داد: بعد از خداوند از شما کمک می خواهم.

وی گفت: اگر خداوند من را دوست نداشت تاکنون مرده بودم چون اسید داخل دهان من نیز پاشیده شد.

سهیلا جورکش افزود: می خواهم الگوی دختران ایرانی باشم؛ چشم چپ من بینایی دارد، کمک کنید این بینایی حفظ شود تا بتوانم زیبایی های دنیا را ببینم؛ تسلیم نمی شوم چون لیاقت دارم.

وی به وزیر بهداشت گفت: با خدا زیاد دردل می کنم و خدا درس بزرگی به من داد که آدم ناشکری نباشم و اکنون ابتدا از خداوند و سپس از شما می خواهم که چشمانم را به من بازگردانید.

سهیلا جورکش از سطح آگاهی مردم در ارائه کمک های اولیه هنگام اسیدپاشی انتقاد کرد و افزود: هیچکس نمی دانست که هنگام اسیدپاشی باید فرد را با آب فراوان شست وشو داد، بلکه آنقدر سطح سواد مردم در این زمینه کم بود که می گفتند نباید شست وشو شود و فقط لباس های من را در آوردند و من را دوباره در یک ماشین پر از اسید (ماشین خودم) گذاشتند و این مساله موجب شد که پشت گردن من هم بسوزد.

وی ادامه داد: 45 دقیقه طول کشید تا آمبولانس رسید؛ خیلی زجر کشیدم، داد می کشیدم و فقط حضرت ابوالفضل(ع) را به کمک می طلبیدم.

این قربانی اسیدپاشی در حالیکه هنگام آماده شدن برای معاینه به علت حرکت دادن دستان خود و تماس با محیط اطراف ناله می کرد «سوختم، سوختم»، به وزیر بهداشت گفت: زیبایی و بینایی ام را به من بازگردان؛ می خواهم بینا شوم و دوباره ببینم. دلم می خواهد فقط خودتان کار جراحی چشم من را انجام دهید.

سهیلا جورکش افزود: کسی که خدا را در دلش دارد با کمک خدا بلند می شود و من هم می خواهم دوباره بلند شوم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهران ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    22 2
    از مسئولان عاجزانه تقاضا دارم عاملين اسيد پاشى را در ملا عام اعدام کنيد تا براى همه درس عبرت شود
  • ناشناس ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    19 3
    سهیلای عزیز با خوندن خط به خط این مطلب قلبم به درد اومد. تو نتونستی اشک بریزی اما من و خیلیای دیگه برات اشک میریزیم. برات دعا میکنیم که خداوند بهت آرامش و صبر بده. از لطف خدای مهربون ناامید نشو. ایشالا که سلامتی و زیباییت رو دوباره به دست میاری. فقط نا امید نشو.
  • ایبو ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    19 2
    تورا خدا ی کاریش بکنید که حداقل ی چشمش دید داشته باشه. ما چند نفر از بچه ها در حد توان اماده کمک "مالی وجانی هستیم "از استان اردبیل
  • علیرضا ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    22 0
    خدایا خودت این مردم و این کشور رو از این حوادث تلخ و دردآور به سلامت عبور بده. خدایا فقط از تو کمک میخواهیم.
  • مصطفی حسینی ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    19 0
    خدا لعنتشون کنه بحق ابروی فاطمه الزهرا ٬واقعا اون کسی که اینکارو کرده حرومزادست خدا لعنتشون کنه بقران دل ادم کباب میشه
  • مصطفی حسینی ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    23 0
    خدا لعنتشون کنه بحق ابروی فاطمه الزهرا
    • zohre.6889@yahoo.com ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
      2 2
      خدایا فقط کمکش کن. دعا میکنم هرچه زودتر خوب شی. خدایا تورو به حق این شبای عزیز به امام حسین قسمت میدیم این عزیزمون زودتر بهبودیه کامل پیدا کنه. بخدا سخته وقتی که کاریم از دستمون جز دعا برنمیاد. خدا باعثو بانیشو لعنت کنه
  • Raha ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    20 0
    خواهر عزيزم انشا الله و به اميد خداي مهربون دوباره از روي تختت بلند ميشي و با ديدكانت نظاره كر دنيا خواهي بود من به عنوان يه همدرد و يكي مثل خودت قلبم درد كرفته به اميد اون روز كه قوي و محكم مثل هميشه به جهان خيره شوي
  • آرمان از همدان ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    5 0
    سهیلا جان خیلی برات اشک ریختم . از پروردگار میخوام هرچه زودتر خوب بشی . یا رسول الاه کمکش کن
  • زینب ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    6 0
    نمیدونم چی بگم ولی واقعا شوکه شدم از این دختر با این روحیه و این قدرت.... ! به خدا سهیلا یک شیرزنه من اگه حاش بودم دیگه زندگی رو نمیخواستم، خیلی قویه. دوسش دارم و براش دعا میکنم . قلبم به درد اومد. خانواده ی سهیلای عزیز و سایر قربانیان اسید پاشی, فکر نکنید فقط شما دارید رنج میکشید بخدا ما هم مثل شما داریم زجر میکشیم. من درد سهیلا رو با تموم ذرات وجودم دارم حس میکنم
  • mahbobi ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    من واقعا دارم از عمق وجودم اتیش میگیرم.. توروخدا اعدامشون نکنین این اشغالا رو همین بلا رو سرخودشون بیارین اسید بپاشین تو صورتشون تا بفهمن چه زجری داره بعدم سنگسارشون کنین تا بقیه ی احمقا بترسن و جرات همچین کارایی نداشته باشن..حق اینا عذابه زیاده نه اعدام
  • فرشته ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    امیدوارم در آتش جهنم بسوزی نامرد