وزیر بهداشت بر تلاش بیشتر برای ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی در مکانهایی که نیاز بیشتری به این خدمات دارند، تاکید کرد.

دکتر کامران باقری لنکرانی امروز در مراسم افتتاح بخش مسمومیت های بیمارستان بهارلو تهران، با تاکید بر اینکه بر اساس اصل 43 قانون اساسی ، سلامت و بهداشت و درمان مردم برعهده حکومت است ، اظهارداشت: وظیفه اصلی ما به عنوان یکی از ارکان حکومت، ارائه خدمات بهداشتی درمانی است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از قسمت‌ ها بخشهای غیردولتی علاقه ‌ای برای حضور ندارند، از جنوب تهران به عنوان یکی از همین مناطق نام برد و افزود: در بخشی از قسمت‌ ها نیز اگر دولت به عنوان ارائه کننده خدمات حذف شود پرداخت ‌ها تک قطبی شده و قیمت‌ ها ممکن است چندین برابر افزایش یابد به همین دلیل مدل ‌های مختلف حکومتی باید در عرصه بهداشت و درمان حضور داشته باشند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در بحث تغییر و تحول اقتصادی یکی از مسائلی که به عنوان محل هزینه در صرفه جویی یارانه‌ ها توجه جدی می ‌شود ، بحث سلامت است.

لنکرانی گفت: در مجموع باید تلاش شود در مکان ‌هایی که نیاز بیشتری به خدمات بهداشتی درمانی دارند ارتقاء خدمات را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی در ادامه از تجدید حیات موسسات درمانی به عنوان امری مهم نام برد و گفت: در صورتی که متناسب با گذر عمر سازمانها، ‌تجدید حیات صورت نگیرد این سازمانها از بین می ‌روند.

لنکرانی افزود: در این زمینه از سال 80 تا 83 حدود 800 تخت بیمارستانی به دلیل بی توجهی به مسئله تجدید حیات از بین رفتند.

وزیر بهداشت گفت: مدل تجدید حیات برای موسسات درمانی به ویژه در تهران بسیار مهم است. تجمع فعالیتها باید در مکانهایی باشد که مردم بیشتر به آنها نیاز دارند.

وی با اشاره به اداره بیمارستانها به صورت هیئت امنایی گفت: با توجه به اختیاراتی که در بیمارستانهای هیئت امنایی در نظر گرفته شده امیدواریم در این زمینه بیمارستان بهارلو با قدرت بیشتری در مدیریت به کار خود ادامه دهد.

لنکرانی با اشاره به تهدید تخریب بخشی از بیمارستان بهارلو به منظور ایجاد بزرگراه گفت: پروژه توسعه بیمارستان باید پیگیری شود و از این تخریب به عنوان یک فرصت برای تجدید حیات استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha