وزیر بهداشت با اشاره به لایحه کاهش ساعت کار پرستاران که از سوی دولت تهیه و به مجلس ارسال شده است ، تصریح کرد: منتظر تصمیم مجلس در این خصوص هستیم.

دکتر کامران باقری لنکرانی امروز در حاشیه مراسم افتتاح بخش مسمویت های بیمارستان بهارلو تهران در رابطه با کاهش ساعت کار پرستاران به خبرنگاران گفت: از طرف دولت لایحه ‌ای تقدیم مجلس شد که در حال حاضر این لایحه در کمیسیون‌ های ذی ربط بررسی می‌ شود.

وی افزود: تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری الزامی را در ساعات کار کارکنان دولت ایجاد کرده که بر اساس آن همه کارکنان دولت بدون استثنا باید 44 ساعت در هفته کار کنند.

لنکرانی ادامه داد: این امر با توجه به نحوه فعالیت رسته‌ های بهداشتی درمانی و اینکه بعد از چند سال کار کردن نمی ‌توان با توان اولیه به فعالیت ادامه داد احتیاج به تعدیل داشت به همین منظور لایحه تعدیل کار توسط دولت تهیه و به مجلس رفت که هم اکنون منتظر تصمیم مجلس هستیم.

وزیر بهداشت با اشاره به مصوبات آیین نامه ‌ای مربوط به قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات گفت: بر اساس این قانون عرضه دخانیات در فضای یک صد متری مدارس ممنوع است که مسئولان بهداشت محیط در این زمینه با همکاری صنوف پیگیری‌ های لازم را انجام می ‌دهند.

وی همچنین از معاینه تمام کلاس اولی ها در سال جاری و قبل از آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: در هفته اول مهر ماه تمام اورژانس ‌های پیش بیمارستانی شهری در آماده باش هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha