استادیار علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان درمان‌های جدیدی مانند تحریک الکتریکی، مغناطیسی و استفاده از بازی‌های رایانه‌‌ای در بهبود عملکرد مبتلایان به سکته‌های مغزی، گفت: داده‌های این بیماران در حال جمع‌آوری است.

سلامت نیوز: استادیار علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان درمان‌های جدیدی مانند تحریک الکتریکی، مغناطیسی و استفاده از بازی‌های رایانه‌‌ای در بهبود عملکرد مبتلایان به سکته‌های مغزی، گفت: داده‌های این بیماران در حال جمع‌آوری است.

علی یونسی در گفت‌وگو با فارس، ضمن بیان اهمیت بازی‌های رایانه‌ای در بازتوانی مبتلایان به سکته‌های مغزی، اظهار داشت: مرکز ملی نقشه برداری مغز به طور جدی در زمینه سکته‌های مغزی سرمایه‌گذاری می‌کند و آن را یکی از دامنه‌های جدی تحقیقات خود قرار داده است.

وی افزود:‌ شبکه بیماری‌های اعصاب به تازگی تشکیل شده است و وظیفه آن این است که هماهنگی میان درمانگران مختلف در زمینه بیماری‌های اعصاب به ویژه سکته مغزی را برعهده داشته باشد.

استادیار علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ‌تاکنون 2 جلسه برگزار شده است و همکاران ما که شامل متخصصان و جراحان مغز و اعصاب، روانپزشکان و عصب‌شناسان هستند هیئت مؤسس این شبکه را تشکیل می‌دهند.

یونسی اظهار داشت: یکی از وظایف این شبکه، هماهنگی میان مراکز مختلفی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند ضمن اینکه سکته‌های مغزی جزو اختلالاتی که توسط این شبکه بررسی می‌شود.

وی گفت: دومین وظیفه مرکز ملی نقشه‌برداری مغز ایجاد پایگاه داده‌ها از بیماران سکته مغزی است چرا که با این روش می‌توانیم به ارائه خدمت بهتر بپردازیم.

یونسی خاطرنشان کرد: برخی درمان‌های جدید مانند تحریک الکتریکی یا مغناطیسی و استفاده از بازی‌های رایانه‌‌ای برای بهبود عملکرد مبتلایان به سکته‌های مغزی افق‌های نوینی را در درمان گشوده‌ است که در ایران نیز این اتفاق به یاری خدا و تلاش متخصصان در حال انجام است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha