وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای جلوگیری از گرفتن زیرمیزی در حوزه بهداشت و درمان، کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات سلامت آماده شده است تا مبنای توافق و میثاق بین مسئولین در این حوزه باشد.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای جلوگیری از گرفتن زیرمیزی در حوزه بهداشت و درمان، کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات سلامت آماده شده است تا مبنای توافق و میثاق بین مسئولین در این حوزه باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در پایان سفر یک‌روزه دولت به استان زنجان و در جمع خبرنگاران درخصوص بازنگری در راستای ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت اظهار کرد: با این روش بسیاری از گرفتاریهای ما در حوزه خدمات پزشکی تا حدودی حل شده است هرچند هنوز هم نواقصی وجود دارد که انتظار داریم به کمک نظام پزشکی این نواقص نیز برطرف شود.

وی تاکید کرد: معتقد هستیم افرادی که میخواهند در این حوزه خدمات سالم ارائه دهند و مردم در سطح مطلوبی این خدمات را دریافت کنند باید این کتاب را مبنای کار خود قرار دهند، چرا که شرایط در این دولت مشابه دولت گذشته نخواهد بود و با متخلفین برخورد صورت خواهد گرفت.

هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص بیمارستانهای راکد در کشور نیز اظهار کرد: هیچ بیمارستان راکدی در کشور وجود ندارد جز اینکه چند بیمارستان به دلیل کمبود نیروی انسانی بسته شده که در حال حاضر تمهیدات لازم برای تداوم فعالیت آنها اندیشیده شده است.

وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: حدود 40 بیمارستان تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهند رسید که از این میان 29 بیمارستان از سوی وزارت راه و شهرسازی تا پایان امسال تحویل وزارت بهداشت خواهد شد.

احداث بیمارستان جدید در شهرستان خدابنده

وزیر بهداشت همچنین در بازدید از بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرستان خدابنده گفت: بیمارستان جدیدی در شهرستان خدابنده احداث خواهد شد، چرا که بیمارستان فعلی پاسخ‌گوی نیاز مردم این شهرستان نیست.

وی اظهار کرد: عقب‌ماندگیها در شهرستان خدابنده به‌وفور دیده می‌شود. هر چند که کارها را به سرعت نمیتوان به نتیجه رساند انتظار داریم با کمک پزشکان و سایر کادر پزشکی این بیمارستان سر و سامان پیدا کند، به همین جهت تأمین اعتبار تنها از سوی دولت کارساز نیست که باید از منابع بالقوه‌ای که در شهر وجود دارد نیز مورد استفاده قرار گیرد.

هاشمی با اشاره به کمبود تجهیزات در این بیمارستان، افزود: تلاش خواهیم کرد تجهیزات مورد نیاز در این بیمارستان را تا پایان سال تأمین کنیم که این مهم، نیازمند گرفتن مجوزهای مربوطه است.

وی با بیان اینکه تاکنون هرچه که گفته شد مربوط به بخش درمان در طرح تحول نظام سلامت می‌شود، اظهار کرد: به همین جهت در حوزه بهداشت نیز به خانههای بهداشت و مراکز درمانی در بخشهای روستایی و مناطق محروم توجه مضاعفی خواهیم کرد که این بخش با استفاده از بسته هتلینگ طرح تحول نظام سلامت انجام خواهد شد.

در ادامه این دیدار، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، گفت: شهرستان خدابنده یکی از محرومترین شهرستانهای استان است و این موضوع قابل کتمان نیست.

دکتر علی‌رضا بیگلری، یکی از مهم‌ترین مشکلات خدابنده را کمبود نیرو در بیمارستان 96 تختخوابی امیرالمومنین(ع) عنوان کرد و افزود: این مشکل حل نمی‌شود مگر اینکه به فکر بومیسازی باشیم. در همین راستا انتظار داریم در کنکور پزشکی آینده تعداد پذیرفتگان در رشتههای پزشکی، پرستاری و سایر رشته‌های پزشکی مربوط به این شهرستان افزایش قابل توجهی داشته باشد.

وی بیان کرد: افرادی که بومی این منطقه بوده و در کنکور سال‌جاری پذیرفته نشدهاند میتوانند طی مصاحبه‌ای بورسیه شده و در این بیمارستان مشغول شوند. همچنین انتظار داریم اورژانس این شهرستان که از سال‌های پیش نتوانسته به لحاظ ساختمانی تأییدیه بگیرد، طی این سفر این مطالبه نیز محقق شود.

بیمارستان 220 تخت‌خوابی ابهر تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر بهداشت تاکید کرد: با تامین اعتبار بیمارستان 220 تخت‌خوابی ابهر این پروژه که از سال 1390 راکد مانده بود با سرعت تداوم یافته و کمتر از دو سال آینده این بیمارستان به بهره‌برداری می‌رسد.

هاشمی در جمع مردم شهرستان ابهر افزود: همچنین درخصوص تجهیزات این بیمارستان نیز تمهیدات قابل توجهی اندیشیده شده است. در کنار آن تقویت خانههای بهداشت روستاها و مناطق محروم با جدیت در دستور کار این وزارت‌خانه قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم برای رفاه و معیشت مردم در حوزههای مختلف گام‌های اساسی برداشته است، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با وجود مشکلات عدیده‌ای که در ابتدای کار با آن مواجه بود، شعارها و اهداف خود را در خصوص افزایش سطح رفاه عمومی و ارتقاء معیشت مردم فراموش نکرده و قویا به آن پایبند است.

وی با بیان اینکه سر و سامان دادن اوضاع اقتصادی و کاهش تورم در کشور از اولویت‌های اساسی دولت در ماه‌های اخیر بوده است که نتایج اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دولت در این بخش به تدریج آشکار می‌شود، گفت: در حوزه بهداشت و درمان هم با همراهی مجلس، گامهای بزرگی برداشته شده است تا مردم تنها دغدغه درد بیماری را داشته باشند و به مشکلات مربوط به امکانات پزشکی و تامین منابع مالی فکر نکنند.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه معتقدیم منافع مردم مقدم بر منافع هر حزب و گروهی است، افزود: در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات زیادی در حوزه بهداشت و درمان ارائه شده است، ولی با این وجود، «دولت تدبیر و امید» اولین دولتی است که یکی از سه اولویت اول خود را توجه به بخش بهداشت و درمان، اعلام کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha