چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12470

گیاه دارویی صبر رزد یا آلویه ورا از اثرات ضد التهابی برخوردار است ودر درمان حساسیت های مختلف پوستی به کار گرفته می شود.

دکتر شمسعلی رضازاده در گفت و گو با ایرنا گفت: ژل آلویه ورا ، تولید سایتوکاین های التهاب زا را از گلبول های سفید انسان به دنبال تحریک توسط باکتری مهار می کند که نشان دهنده اثر ضد التهابی آلویه ورا است.
این کارشناس گیاهان دارویی اضافه کرد همچنین ژل آلوئه ورا موجب تسریع التیام های سوختگی درجه یک و دو می شود.
وی گفت گیاه دارویی آلوئه ورا بطور سنتی در پمادها و کرم ها برای درمان زخمها ، اگزماها و حساسیت های پوستی به کار برده می شود.
به گفته رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی همچنین در مورد گیاه دارویی صبر زرد یا آلوئه ورا یک گزارش در مورد پایین آوردن قند خون با مصرف عصاره این گیاه وجود دارد.
شیره برگ به علت وجود آنتراکینون ، به عنوان ملین به کار می رود همچنین این گیاه برای درمان آکنه ، بواسیر، آرتریت، کوفتگی،زخم های معده و سل مصرف می شود.
دکتر رضازاده در خصوص موارد منع مصرف گیاه دارویی آلوئه ورا گفت این گیاه در دوران بارداری و شیردهی بصورت خوراکی مصرف نشود و آب زرد رنگ تلخ تهیه شده از گیاه بر روی پوست نباید مصرف شود.
از جمله موارد مصرف این گیاه بصورت آب گیاه و شیره برگها است که در آب گیاه 50 میلی متر سه بار در روز برای درمان زخم معده استفاده می شود و از شیره برگها برای بهبود زخم و اگزما بصورت دو بار در روز مصرف می شود.
گیاه دارویی صبر زرد گیاهی چند ساله با برگهای گوشتی است که در ایران نیز کشت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha