پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 124706

اگر به­ خاطر پیاده­‌روی‌های طولانی یا انجام ورزش‌هایی که با پای شما مرتبط است، پوست بین انگشتان پایتان می‌خارد، می‌سوزد، قرمز شده و تاول زده، نیازی نیست که طی دفعات مکرر از پمادها و اسپری‌های شیمیایی استفاده کنید. داروهای طبیعی موثر زیادی پیش چشمان شماست.

داروهای طبیعی مرهم پای ورزشکاران

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، در آشپزخانه، سرکه سیب، سیر و روغن نارگیل پیدا می‌شود که هر سه خاصیت  ضدقارچ دارند. سرکه سیب و سیر، پوست را می‌سوزانند ولی به طرز مطلوبی نتیجه‌بخش هستند. روغن نارگیل اگرچه تسکین‌دهنده است ولی به سرعت دو مورد قبل اثر نمی‌کند. می‌توانید با دستمالی آغشته به سرکه غلیظ یا مستقیما، از آن استفاده کنید. رقیق کردن سرکه، از تاثیرش می‌کاهد. سیر را له کرده و آن را مستقیما یا همراه با روغن نارگیل به‌عنوان مرهمی مسکن بین انگشتان پای خود بمالید، می‌توانید از روغن سیر هم استفاده کنید.

بیشتر بدانید: قارچ پا یا بیماری پای ورزشکار چیست؟

نقره کلوئیدی می‌تواند قارچ‌ها را در تماس مستقیم بکشد. روغن درخت چای، روغن نعناع بیابانی، روغن رزماری، روغن پونه کوهی (که شاید قوی‌ترین گندزدای طبیعت باشد) از دیگر مواد ضدقارچ هستند. ترکیب داروهای ذکرشده با روغن نارگیل از شدت و غلظت آنها کاسته و سبب تسکین پوست می­‌شود.


با چند قاشق چای­خوری از گیاه آویشن، یک دمنوش درست کنید و پای خود را در آن غوطه‌ور کرده یا دستمالی آغشته به این فرمول را روی ناحیه مربوطه قرار دهید. اسید آندسیلنیک سوزاننده است، ولی طی چند دقیقه اثر می­کند؛ این از هر روش دیگری سریع‌تر عمل می‌­کند.


ممکن است خیلی‌­ها نشاسته ذرت را هم پیشنهاد کنند ولی هرگز از این ماده استفاده نکنید چراکه درواقع خوراکی برای قارچ‌هاست و آنها را رشد می‌­دهد. در عوض از جوش‌شیرین در کفش‌های خود استفاده کنید. جوش‌شیرین پاهای شما را ضدعفونی و خشک کرده و به آنها اجازه نفس کشیدن می‌­دهد. هرازگاهی پا برهنه راه بروید. همچنین به‌خاطر داشته باشید که عفونتی از جنس قارچ بر پوست می‌تواند علامت بیماری در درون بدن شما باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha