روز گذشته دو تجمع اعتراضی مقابل مجلس شورای اسلامی و دادگستری اصفهان در واکنش به اسیدپاشی‌های صورت گرفته در اصفهان شکل گرفت.

سلامت نیوز: روز گذشته دو تجمع اعتراضی مقابل مجلس شورای اسلامی و دادگستری اصفهان در واکنش به اسیدپاشی‌های صورت گرفته در اصفهان شکل گرفت.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه«ایران»، دادستان اصفهان با حضور در میان اعتراض‌کنندگان اصفهانی گفت: من نیز مانند شما فرزند دختر دارم و بشدت پیگیر این مسأله هستم جدای از اینکه توسط چه شخص یا اشخاصی و با کدام عقیده انجام شده باشد.
رسول یاحی با بیان اینکه تنها همان چهار مورد اسیدپاشی در اصفهان رخ داده و موارد ذکر شده دیگر کاملاً شایعه است، اظهار کرد: مردم نباید به هیچ وجه در موضوع اسیدپاشی به رسانه‌های خارجی توجه کنند، چرا که این رسانه‌ها مسأله را بسیار بزرگ‌نمایی کرده‌اند. وی افزود: البته قبول دارم که باید به مردم اطلاع‌رسانی صحیح شود تا شهر را از جو التهاب خارج کرد. تاکنون در این خصوص چهار نفر متهم دستگیر شده‌اند که تحقیقات از آنها همچنان ادامه دارد. معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان درخصوص تجمع مردم اصفهان در مقابل دادگستری استان، تصریح کرد: مردم باید اجازه دهند تحقیقات از مسیر قانونی آن طی شود. حضور مردم و تجمع‌ها باعث التهاب بیشتر در جامعه خواهد شد و مشکلی را رفع نمی‌کند، بلکه تنها گرفتاری برای دیگران ایجاد می‌شود و در شهر ترافیک به وجود می‌آید.  یاحی اضافه کرد: مردم به مسئولان اعتماد کامل داشته باشند و اطمینان می‌دهم که موضوع اسیدپاشی در اصفهان آن‌قدر بزرگ نیست که آن را بزرگ جلوه داده‌اند. مردم باید بدانند که این چهار مورد اسیدپاشی تنها کار یک نفر بوده است، بنابراین مردم باید تحمل داشته باشند تا این فرد جنایتکار دستگیر شود. صبح روز گذشته جمعی از مردم اصفهان در اعتراض به اسیدپاشی‌های اخیر در مقابل دادگستری اصفهان تجمع کردند اما یاحی، معاون سیاسی امنیتی استاندار اعلام کرد: این تجمع مجوز قانونی ندارد.
جمعیت معترضان بیش از 2 هزار نفر بود و بیشتر اعتراض‌کنندگان را بانوان و مادرانی تشکیل می‌دادند که نسبت به نا‌امنی دختران خود در اصفهان از مقامات قضایی درخواست رسیدگی داشتند.
 «امنیت، آزادی حق مسلم ماست» «اصفهان شهر ما، امنیت حق ما» سر داده شد.  همچنین از مقامات قضایی و انتظامی، حسن رحیمی دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان و حسین حسین‌زاده جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان در محل تجمع حاضر شدند.
در تجمع تهران و مقابل مجلس شورای اسلامی نیز برخی چهره‌های شاخص و سیاسی شرکت داشتند و با قربانیان اسیدپاشی‌های اصفهان ابراز همدردی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha