محققان ایرانی با استفاده از نانو فیلتراسیون موفق به تصفیه آب كارون در مقیاس نیمه صنعتی شدند.

رضا داوودی در گفت‌و گو با فارس گفت: با توجه به این‌كه آب لوله كشی شهر اهواز از كیفیت مناسبی برخوردار نیست ما برای مطالعات و آزمایشات خود آب كارون را در نظر گرفتیم.
وی ادامه داد: در روند تصفیه اب به طور معمول فرایند خاصی بر روی آب اتفاق نمی‌افتد و مطالعات خود را در مورد تصفیه آب با استفاده از فناوری نانو و استفاده از غشای نانو فیلتراسیون آغاز كردیم.
داوودی با اشاره به مطالعات انجام شده در زمینه كاربردهای نانو فناوری در زمینه تصفیه آب گفت: در مرحله بعدی نمونه آزمایشگاهی سیستم تصفیه آب به روش نانو فیلتراسیون ساخته شد و با استفاده از این سیستم املاح زائد آب را حذف و آب بدون كیفیت را به آب با كیفیت آشامیدنی تبدیل كردیم.
وی ادامه داد: تا دو هفته آینده این طرح در مرحله نیمه صنعتی با ظرفیت 60 متر مكعب با همكاری بخش خصوصی نصب و راه‌اندازی می‌شود و بعد از اجرای طرح نیمه صنعتی، نتایج خوبی را برای مسئولین ذیربط و بخش خصوصی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری می‌تواند به همراه داشته باشد.
مجری این طرح با اشاره به این‌كه فناوری نانو هنوز در كشور شناخته شده نیست، افزود: ما تنها می‌توانیم راهكارها را پیدا كنیم و این راهكارها و طرح‌ها را به دستگاه‌های اجرایی معرفی كنیم و برای اجرایی شدن این طرح نیاز به سرمایه‌گذار داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha