اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران ساختمانی را به منظور اقامت همراهان بیماران مناطق محروم اختصاص داد.

سلامت نیوز: حجت‌الاسلام غلامعلی قدیریان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه غرب استان تهران به مهر گفت: ساختمانی 450 متری و نوساز و دارای 9 اتاق با 4 سرویس و دفتر مدیریت برای اقامت 40 نفر از همراهان بیماران محرومی که می شناسیم در نظر گرفته ایم تا هر زمان احتیاج به پزشک متخصص در تهران داشته باشند نه تنها مشکل درمان آنها رفع شود بلکه مسئله ای برای اقامت نیز نداشته باشند. این ساختمان برای اقامت همراهان بیماران محروم در سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از برخی سازمانها مانند شهرداری و یا فروشگاه ها برای تامین اسباب و اثاثیه این ساختمان کمک می گیریم. همچنین برخی از واقفان خیراندیش نیز به ما کمک خواهند کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه غرب استان تهران افزود: در نظر داریم با همکاری سازمانهای دیگر ساختمانهای بیشتری را به این منظور اختصاص دهیم حتی در نظر داریم تا رانندگانی برای سرویس‌دهی به این بیماران به کار گرفته شود و بیماران را در راه رفت و برگشت به بیمارستان ها و مراکز درمانی همراهی کنند.

پیش از این خبرگزاری مهر نوشته بود: همراهان بیماران شهرستانی کیلومترها راه طی می‌کنند تا از خدمات درمانی کلانشهر تهران بهره مند شوند. آنها مانند یک پرستار در بیمارستان کار می کنند اما شبها روی صندلی یا کنار جوی در خیابان می خوابند. در سرویس های بهداشتی حمام و لباس هایشان را روی نرده آویزان می کنند. دراین میان مسئولان وزارت بهداشت از اختصاص دمپایی و چنگال برای کم کردن دردسرهای همراهان خبر داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha