بیماری كه دچار مرگ مغزی شده بود با ابتكار پزشك یكی از بیمارستان‌های تهران، به زندگی طبیعی خود بازگشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،فردی به نام «كریم فرجی» كه چند روز پیش دچار مرگ مغزی شده بود پس از انتقال به یكی از بیمارستان‌های تهران، از سوی پزشكان متخصص مشكوك به مرگ مغزی معرفی شد.
سرانجام این بیمار توسط نزدیكان به بیمارستان دیگری در تهران منتقل شد و پس از بررسی‌های كامل و همچنین گزارش بیمارستان قبلی، پزشكان تأیید كردند كه وی دچار مرگ مغزی شده است.
از آنجایی كه تاكنون درمانی برای افرادی كه دچار مرگ مغزی می‌شوند، وجود نداشته است، یكی از پزشكان بیمارستان كه عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران نیز هست، كار درمانی وی را به عهده گرفت و سرانجام پس از آن‌كه بیمار یادشده سه روز در اغما به سر می‌برد، موفق شد وی را به حالت عادی بازگرداند.
محمدحسن همایی، متخصص بیهوشی و فوق تخصص مراقبت‌های ویژه كه پزشك معالج این بیمار است، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس گفت: پس از آن‌كه تیم پزشكی معالج این بیمار به این نتیجه رسید كه وی دچار مرگ مغزی شده است، معالجه وی را آغاز كردم و در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدم كه داروی اریتروپوئیتین كه یك داروی كلیه است را به وی تزریق كنم.
وی ادامه داد: از آن جا كه این دارو با دوز بالا تاكنون به بیماری تزریق نشده بود و بر اساس مطالعات قبلی خود به این نتیجه رسیدم كه وی باید از این دارو بهره‌مند شود لذا پس از آن‌كه موضوع را با پدر بیمار در میان گذاشتم و رضایت وی را جلب كردم، در یك دوره سه روزه این دارو را به وی تزریق كردم و روز چهارم، بیمار در میان بهت همه پرستاران بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان اقدام به نشستن كرد.
همایی افزود: پس از به هوش آمدن این بیمار، تمام كادر بیمارستان علاوه بر خوشحالی، حیرت زده شده‌اند و پرسنل بیمارستان در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، حال این بیمار خوش شانس هم‌اكنون رضایت‌بخش بوده و بنابه گفته پزشك معالج وی، هم‌اكنون در بیمارستان قدم می‌زند و همچنین غذا می‌خورد.
با توجه‌ به این‌كه تاكنون هیچ بیمار مرگ مغزی بهبود نیافته است، اقدام این پزشك می‌تواند به عنوان یك موفقیت ارزنده در حوزه پزشكی محسوب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha