معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: طی توافقی با وزارت آموزش و پرورش مقرر شد برای سلامت بیشتر دانش آموزان در بوفه‌های مدارس به جای اغذیه مضر مثل پفك و چیپس، مواد غذایی طبیعی مانند میوه‌جات و شیر عرضه شود.

دكتر امامی رضوی با اعلام این مطلب گفت: طی توافقی با وزارت آموزش و پرورش به بحث تغذیه دانش آموزان توجه بیشتری شده است. در این زمینه وزارت بهداشت تاكید دارد امكاناتی كه در بوفه‌های مدارس در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد سالم باشد. به این ترتیب تغذیه سالم با استفاده از مواد غذایی طبیعی مانند میوه‌جات و شیر برای تغذیه دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در این زمینه تلاش می‌شود یارانه‌ای برای این امر در نظر گرفته شود اما هنوز نتیجه‌ای در این زمینه حاصل نشده است.امیدواریم در بحث ساماندهی یارانه‌ها به بخش سلامت توجه شود و قسمتی از این یارانه‌ها برای سلامت هزینه شود.

دكتر امامی رضوی با بیان اینكه چاقی به تدریج در نسل جوان در حال بروز است، گفت: این امر برای نسل آینده خطرناك است. در این زمینه با همكاری آموزش و پرورش مربیان بهداشت مدارس با كمك وزارت بهداشت آموزش می‌بینند.

وی در رابطه با شایعات مطرح شده در زمینه راه اندازی خط جدید تولید سیگار توسط شركت دخانیات با همكاری شركت‌های خارجی گفت: این مطلب را در حد شایعه هم شنیده‌ایم و از آنجا كه این امر خلاف مصوبات دولت است در مقابل این شایعه هم واكنش نشان داده و پیگیری مساله را به مراجع ذیربط ارجاع داده‌ایم.

وی در ادامه در رابطه با توقف برخورد با مراكز عمومی عرضه مواد دخانی گفت: در این زمینه مصوبه‌ای در كمیسیون فرهنگی دولت برای لغو توقف برخورد با مراكز عمومی عرضه مواد دخانی صورت گرفته و در حال حاضر منتظر هستیم تا این بحث نهایی شود. به صورت ضمنی نیز با اتحادیه‌های مربوط به صنوف توافقی انجام شده كه نظارت بر امور بهداشت محیط مراكز عمومی با كمك خود صنوف صورت گیرد.

دكتر امامی رضوی در رابطه با یكی از مصوبات قانون جامع كنترل و مبارزه با دخانیات مبنی بر ممنوعیت عرضه مواد دخانی تا شعاع 100 متری مدارس نیز گفت: این آیین نامه یكی از مسائلی است كه كمك می‌كند تا مواد دخانی در دسترس جوانها نباشد.

معاون سلامت وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به بیمارستان‌های دولتی و رضایت مندی مردم از این بیمارستان‌ها گفت: در حال حاضر اقدامات زیادی در جهت بهبود وضعیت بیمارستان‌ها انجام شده است و مشاهده می‌شود كه میزان رضایتمندی مردم نسبت به گذشته افزایش یافته است. برخی از نارضایتی‌ها مربوط به وسایل و امكانات رفاهی بیماران مانند غذا، آبسردكن و مسائلی از این قبیل است كه رضایت مردم در این موارد حدود 50 درصد است. در این زمینه بیمارستان‌ها باید سعی كنند امكانات خود را ارتقا دهند.

وی با بیان اینكه اكنون بیمارستان‌های دولتی با كمبود پزشك روبرو نیستند، افزود: یكی از مسائل مطرح به این صورت است كه جمعیت از رشد زیادی برخوردار بوده و بیمارستانهای دولتی به نسبت جمعیت رشد نكرده‌اند به این ترتیب تعداد مراجعات به بیمارستان‌های دولتی به ویژه اورژانس‌ها زیاد است.

تعداد بیشتر مراجعات به بیمارستان‌های دولتی نسبت به دیگر بیمارستان‌ها نشان می‌دهد كه مردم نسبت به این بیمارستان‌ها اقبال و اعتماد بیشتری دارند و در شرایطی كه در برخی بیمارستان‌ها مثل بیمارستان‌های تامین اجتماعی ممكن است حتی بیماران به صورت مجانی درمان شوند، اورژانس‌های بیمارستان‌های دانشگاهی كه باید هزینه‌ای نیز در آنها پرداخته شود شلوغ تر از دیگر قسمت‌ها ست.

دكتر رضوی در رابطه با پرسنل بیمارستانهای دولتی نیز گفت: در این زمینه با وجود تلاش‌هایی كه می‌شود ممكن است از آنجا كه امتحانات به صورت غیر متمركز است افراد در چند مكان ثبت نام كرده و هنگام پذیرش تنها به یكی از این مكانها مراجعه كنند به این ترتیب بسیاری از مجوزها خالی می‌ماند.

به گفته معاونت سلامت وزارت بهداشت طی یك برنامه مدیریتی حمایتی در جهت راه اندازی طب اورژانس در بیماستان‌های دانشگاهی و حضور متخصص طب اورژانس در مراكز دانشگاهی تلاش می‌شود. این امر ممكن است دو یا سه سال زمان ببرد اما آثار آن به تدریج خود را نشان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha