مسوول پروژه درمان ضایعات نخاعی با سلول‌های شوان از كاربرد این روش درمان در بیش از 100 بیمار در فاز اول و دوم و آغاز مراحل مقدماتی استفاده در این روش در حدود 135 بیمار دیگر در فاز سوم طرح خبر داد.

دكتر هوشنگ صابری در حاشیه بازدید وزیر بهداشت از مركز تحقیقات ترمیم ضایعات نخاعی و مغز در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) به ایسنا ، گفت: تاكنون حدود 15 هزار بیمار متقاضی استفاده از روش ترمیم ضایعات نخاعی با پیوند سلولهای شوان مورد معاینه و بررسی اولیه قرار گرفته‌اند كه یكهزار و 200 بیمار واجد شرایط استفاده از این روش شناخته شده‌اند.

وی خاطر نشان كرده‌اند : طی حدود 24 ماه از اجرایی شدن این طرح در فاز اول 33 بیمار و در فاز دوم 72 بیمار با این روش تحت درمان قرار گرفته‌اند و در فاز سوم هم كه به تازگی آغاز شده حدود 10 بیمار از مجموع 135 بیمار در شرف درمان، با طی مراحل مقدماتی آماده انجام عمل پیوند هستند.

دكتر هادیان، مسوول بخش توانبخشی پروژه درمان ضایعات نخاعی با پیوند سلول‌های شوان هم در سخنانی در این مراسم با اشاره به آغاز فعالیت‌های ارتوپدی طرح از سال 85، پروتكل توان بخشی مورد استفاده در این زمینه را منحصر به فرد عنوان كرد كه با روش‌های رایج در دنیا تفاوت اساسی دارد.

وی با اشاره به همكاری هفت تن از پرسنل و كارشناسان ارتوپدی در این مرحله از درمان بیماران، اظهار كرد: در حال حاضر علاوه بر مطالعات و ارزیابی‌های مستمری كه روی بیماران انجام می‌شود، روزانه حدود 22 بیمار به مدت حداقل چهار ساعت تحت درمانهای ارتوپدی قرار دارند كه امیدواریم با افزایش نیروهای فعال در این بخش زمینه ارائه خدمات بیشتر به بیماران در این زمینه فراهم شود.

دكتر هادیان در پایان تسریع در ایجاد پژوهشكده علوم اعصاب در دانشگاه علوم پزشكی تهران و گسترش فعالیتهای مركز را به منظور كمك به پیشبرد طرح و رفع كمبودهای موجود خواستار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha