رئیس بخش خون شناسی مرکز طبی کودکان گفت: بیش از 70 درصد از سرطان‌های دوران کودکی درمان قطعی دارند و کشور ما هم در این زمینه همپای كشورهای دیگر پیشرفته است.

دکتر مینا ایزدیار، فوق تخصص خون و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب اظهار کرد: شایع‌ترین سرطان دوران کودکی لوسمی لنفوبلاستیک حاد است که دارای بیشترین بهبود یافتگان نیز هست.

دکتر ایزدیار تصریح کرد: برای درمان سرطان کودکان پروتکل‌های خاص بین‌المللی وجود دارد که با روش‌های بالغین متفاوت است. این درمان‌ها در همه جای دنیا رایج است.

این فوق تخصص خون افزود: دوره درمان سرطان‌های دوران کودکی معمولاً دو سال به طول می‌انجامد که شامل سه مرحله درمان دارویی دو هفته‌ای، بستری در بیمارستان و پس از آن درمان نگه دارنده به مدت دو سال است.

وی تاکید کرد: بیماران بسته به نوع بیماری و تجویز پزشک باید دارو مصرف کنند که ممکن است در طول دوره داروها عوارضی برای فرد به همراه داشته باشند که رفع خواهد شد.

دکتر ایزدیار در خصوص مشکلات پیش روی خانواده‌های این کودکان گفت: از مشکلات عمده والدین کودکان بیمار، نبود مراکز درمانی در شهرستانها است که آنها را مجبور به مسافرت به تهران می‌کند كه با مشکلات بسیاری اعم از هزینه‌ها و مشکلات مالی، اقامت و غیره مواجه هستند.

وی اضافه کرد: برخی از مؤسسات خیریه به این افراد کمک می‌کنند اما گاهی هزینه بالای داروها و یا در دسترس نبودن آنها مشکل ساز است. به ویژه این كه هم اکنون فرانشیز داروها توسط دولت گران شده و تامین برخی هزینه‌ها برای مؤسسات خیریه سخت است.

رئیس بخش خون شناسی مرکز طبی كودكان خاطرنشان کرد: این کودکان پس از طی دوره درمان بهبودی قطعی می‌یابند، بنابراین این مساله نباید در آینده بر روابط اجتماعی آنها تأثیرگذار باشد که در این زمینه نقش مهم خانواده‌ها انکارناپذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha