دبیر علمی گروه تخصصی پلاستیک و ترمیمی چشم بیست و چهارمین کنگره چشم ایران گفت : جراحی غیر اصولی به منظور زیبایی و ترمیمی در نواحی اطراف چشم می تواند بینایی را مختل کند.

سلامت نیوز: دبیر علمی گروه تخصصی پلاستیک و ترمیمی چشم بیست و چهارمین کنگره چشم ایران گفت : جراحی غیر اصولی به منظور زیبایی و ترمیمی در نواحی اطراف چشم می تواند بینایی را مختل کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انجمن علمی چشم پزشکی ایران، دکتر محسن بهمنی کشکولی درباره اهمیت جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم،افزود: در صورت اعضاء مختلفی وجود دارند که یکی از این اعضاء ،چشم، عضلات آن و غدد اشکی است.

وی ادامه داد: جراحی نواحی اطراف چشم به منظور زییابی و ترمیمی ( محل رویش موهای سر شروع می شود و تا پایین گونه ادامه می یابد) باید اصولی انجام شود زیرا می تواند بینایی را مختل کند.

کشکولی اضافه کرد: اطلاعات کافی از وضعیت چشم و ساختمان اطراف آن برای انجام جراحی ضروری است به عنوان مثال اگر کسی بخواهد جراحی زیبایی لیفت ابرو انجام بدهد و یا گونه هایش را بالا بکشد باید بررسی کافی در مورد حرکت چشم و غدد اشکی آن قبل از عمل صورت گیرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت:جراحی غیر اصولی می تواند به اعصاب و حرکت عضلاتی چشم و غدد اشکی آن صدمه بزند و مشکلاتی را برای بینایی به وجود آورد.

بهمنی کشکولی یاداور شد :رشته فوق تخصصی پلاستیک و ترمیمی برای اولین بار در آمریکا بنیان گذاری شد که، پس از آن در اروپا نیز این مسئله دنبال شد و در ایران نیز تاریخچه جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم به سالها قبل برمی گردد که استادان مجربی در این زمینه فعالیت داشته اند.

فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم گفت: انجمن فوق تخصصی جراحان پلاستیک و ترمیمی چشم ایران زیرنظر انجمن چشم پزشکی ایران همزمان با تشکیل اولین هیأت مدیره در سال 87 فعالیت خود را آغاز کرده و تا امروز ادامه داده است که هر سه سال یکبار، هیأت مدیره از میان اعضای آن انتخاب می شود.

وی گفت :دوره فلوشیپ فوق تخصصی پلاستیک چشم به صورت ادغام شده با استرابیسم از چندین سال قبل در بیمارستان شهید لبافی نژاد وجود داشته است.این رشته به طور مستقل و به عنوان پلاستیک و ترمیمی چشم توسط وزارت بهداشت تصویب و از سال 88 در بیمارستان رسول اکرم(ص) زیرنظر اینجانب تاسیس شد و تاکنون پنج فارغ التحصیل داشته است.

بهمنی کشکولی افزود: به تازگی نیز بیمارستان فارابی مجوز تربیت این رشته فوق تخصصی را گرفته است که آنها نیز یک نفر فارغ التحصیل سالانه خواهند داشت.

وی در خصوص برنامه های کنگره بین المللی چشم گفت :کارگاهی در این کنگره با موضوع حجم گذاری در صورت خواهم داشت که مربوط به تزریقات فیلرها و چربی ها و انواع تزریقات برای حجم دادن در نواحی صورت خواهد بود.

بهمنی کشکولی افزود: در این کارگاه طی آموزش چربی ها و فیلرها و تزریق آنها، معاینات چشم قبل از عمل جراحی نیز بررسی می شود تا از عوارض بینایی جلوگیری کنیم.

به گفته وی در مورد روش های جوانسازی صورت نیز بحث و بررسی صورت خواهد گرفت.

بهمنی کشکولی افزود: همچنین چند سخنرانی در کارگاه ها و سمپوزیم های مختلف در باره بیماری های التهابی حدقه و مقایسه جراحی آندوسکوپی مجاری اشکی با جراحی های سنتی خواهم داشت.

به گفته وی در بخش مقالات آزاد نیز، آخرین مقالات تیم مرکز تحقیقات ترمیمی و پلاستیک چشم که در ژونال های معتبر آمریکا به چاپ رسیده است ارائه خواهد شد. دو مورد از این مقالات مربوط به روش درمانی جدید ارائه شده برای یک نوع خاص از تومورهای حدقه (اربیت) در دنیا و روش جدید برای جلوگیری از عوارض جراحی بلفاروپلاستی (پلاستیک پلک) خواهد بود.

بیست و چهارمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران در روزهای 10 تا 13 آذر درسالن همایش های رازی برگزارمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha