یازدهمین کنگره ارتوز و پروتز ایران از 24 تا 26 آبان ماه جاری در مرکز همایشهای رازی برگزار می شود.

سلامت نیوز: یازدهمین کنگره ارتوز و پروتز ایران از 24 تا 26 آبان ماه جاری در مرکز همایشهای رازی برگزار   می شود.


به گزارش سلامت نیوز، دکتر معصومه نخعی دبیر اجرایی یازدهمین کنگره سراسری ارتوز و پروتز ایران با اعلام این خبر گفت : هدف از برگزاری این کنگره به روز کردن اطلاعات علمی و عملی کلیه متخصصین رشته ارتوز و پروتز و رشته های مرتبط می باشد  و محورهای مورد بحث در این کنگره شامل : ارتوپدی ، ارتوز و پروتز ، دیابت و نورولوژی خواهد بود.


   وی در توضیح ارتوز و پروتز گفت : ارتوز به کلیه وسائل کمک ارتوپدی مانند زانوبند ها ، کمربندهای طبی ، کفی های طبی و کلارهای گردنی اطلاق می شود که مورد استفاده بیماران ارتوپدی ، معلولین و افرادی که بر اثر ضایعه ای دچار فلج اعضا شده اند قرار می گیرد و پروتز همان جایگزین عضو از دست رفته می باشد  مانند اندام های مصنوعی دست ، پا ، گوش ، بینی ، چشم ، سینه و غیره.


   دبیر اجرایی یازدهمین کنگره ارتوز و پروتز گفت : موضوعاتی چون دیابت ، مبحث ستون فقرات ، بحث اعتبار سنجی کلینیک های ارتوز و پروتز و بررسی مسائل صنفی رشته ارتوز و پروتز در این کنگره مورد بحث و تبادل نظر اساتید و متخصصین قرار خواهد گرفت.


   وی گروه های شرکت کننده در این کنگره را متخصصین رشته ارتوز و پروتز ، ارتوپدی ، فیزیوتراپی ، فیزیوتراپی ورزشی ، جراحی مغز و اعصاب ، کاردرمانی ، نورولوژی ، روان شناسی ، پزشکان عمومی و همچنین تخصص های طب فیزیکی و توانبخشی و طب سالمندی و مهندسان پزشکی گرایش بیوالکتریک عنوان کرد و افزود : این کنگره دارای امتیاز بازآموزی برای کلیه شرکت کنندگان فوق می باشد .


   دکتر نخعی در خاتمه گفت : کلیه علاقمندان به شرکت در این کنگره می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.cong.isaop.ir مراجعه کنند .
   یادآوری می شود یازدهمین کنگره ارتوز و پروتز ایران از 24 تا 26 آبان ماه جاری در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha