دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز ملل متحد 24 اکتبر 2014 برابر با 2 آبان ماه جاری دولت ها و افراد را فرا خواند تا برای سعادت مشترک تلاش مشترک نمایند.

سلامت نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز ملل متحد 24 اکتبر 2014 برابر با 2 آبان ماه جاری دولت ها و افراد را فرا خواند تا برای سعادت مشترک تلاش مشترک نمایند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:
 
سازمان ملل متحد در این هنگامه بحران های گوناگون، بیش از هر زمان دیگر، مورد نیاز است. فقر، بیماری ها، تروریسم، تبعیض و تغییرات آب و هوایی عوارض سنگینی تحمیل می کنند. میلیون ها انسان همچنان در رنج استثمار اسف بار از راه بهره کشی کاری، قاچاق انسان، بردگی جنسی یا وضعیت ناایمن در کارخانه ها، مزارع و معادن هستند. اقتصاد جهانی هنوز به مانند زمین بازی نا هموارباقی مانده است.
 

سازمان ملل متحد بر اساس تعهدی مهم به مردم جهان برای خاتمه تهدیدها علیه منزلت انسان و هدایت راه به سوی آینده ای بهترتاسیس شد. ناکامی های دردآوری وجود داشته است و کارهای زیادی برای تحقق آرمان های منشور ملل متحد باید انجام گیرد. اما  دست آوردهایمان می تواند مایه شهامت باشد.

 
آرمان های توسعه هزاره تا کنون الهام بخش موفق ترین نهضت ضد فقر بوده است. معاهدات سازمان ملل متحد درباره نابرابری، منع شکنجه و نژادپرستی از مردم حمایت کرده است، در عین حال سایر توافق نامه ها از محیط زیست حفاظت کرده اند. صلح بانان ملل متحد نیروهای متخاصم را از یکدیگر جدا کرده ، میانجیگران ما اختلافات را حل و فصل نموده  و امدادگران انساندوست ما کمک های امدادی نجات بخش زندگی ارائه داده اند.

 
در این برهه حساس، اجازه دهید تعهد خود را برای توانمندسازی به حاشیه رانده شده ها و آسیب پذیرها تجدید کنیم. در روز ملل متحد، دولت ها و افراد را فرا می خوانم تا برای سعادت مشترک تلاش مشترک نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha